Hola a tots,

Us he estat llegint atentament.

Jo crec també que probablement un model més en xarxa será més útil, ja
que no treu llibertat a ningú de fer el que cregui més convenient en
cada moment, però al mateix temps permet coordinar esforços.

El model que jo conec és el que vam tenir a Ciberpunk durant un temps.

Un agregador comú dels blocs de tots els interessats a participar-hi,
més un banner o botó d'aquest agregador als blocs de tots. Això permet
donar visibilitat i establir un diàleg entre uns i altres. Per tal que
hi hagi idees hi ha d'haver molta conversa. Els blocs són molt bons
per a la conversa. Aquest agregador pot estar complementat per una
llista per a temes més interns. Crec que és interessant que el debat
sigui públic pq permet que molta gent se n'adoni de l'existència de
gent amb ganes de pensar i actuar, les llistes acaben essent móns una
mica tancats que només coneixen els participants. Per exemple, conec
gent interessada en el programari lluire que no coneix aquesta llista.

Si la gent és activa, amb una mica de sort apareixeran un o més
líders, és a dir, gent que s'ha guanyat el respecte de la comunitat a
través de les seves accions, ningú no els nomena, com en els projectes
de programari lliure o els líders d'Al-Qaida. Normalment són aquests
líders els que són capaços d'organitzar campanyes, conferències,
taules rodones i animar la resta a participar-hi.

De fet, en el nostre cas, ja hi ha uns quants líders, gent amb molta
vàlua que sou en aquesta llista, que sou coneguts públicament i heu
tirat endavant molts projectes, com ara, programació, traducció,
comunicació, etc. No ens costaria gaire crear una dinàmica rapidament
ja que, al cap i a la fi, la nostra comunitat ja exiteix, només
necessita un "boost".

L'avantatge d'aquesta aproximació és que tothom es sent prou lliure
per actuar com cregui més convenient i crea un esperit de comunitat de
lliure adhesió, projecte a projecte, que és molt important per evitar
els típics problemes de les associacions i plataformes, envejes,
càrrecs, diners, obligacions, etc. Tots sabem que no tenim el mateix
punt de vista algunes coses, però també sabem que compartim certs
valors fonamentals, l'estructura de xarxa permet donar èmfasi en
aquests punts que tenim en comú.

Crec que la xarxa ens dóna eines que ens permeten passar de les
estructures rígides clàssiques. Precisament, som nosaltres, els
tecnòfils, els que les hem d'aprofitar millor.

Una abraçada a tots i enhorabona per la iniciativa. A veure si surt bé.

Pere

On 9/20/06, Benjamí Villoslada <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
El Dimarts 19 Setembre 2006 22:48, Oriol Ferran va escriure:
> Aposto
> pel model enxarxat que han explicat en Benjamí en Carles. La proposta de
> la FSFE-ca em sembla molt interessant encara que l'Stallman em va deixar
> anar el seu 'este tema no me interesa' quan li vaig preguntar per les
> relacions entre la FSFE i la FSF.

També li vaig preguntar sobre muntar alguna cosa al territori .cat fent servir
l'experiència de la FSF.  Concretament vaig dir de començar amb una llista de
correu --que ja existeix, no ho sabia.  Em va dir que dubtava que fos útil.

Les associacions són complicades, no importa entrar en detalls perquè són
molts: cada associació és complicada per qüestions diferents i alguns
problemes són comuns i surten en qualque moment de la vida de cada
associació.

Potser també són útils persones de fer feines individuals, només cal que
tenguin visibilitat.  La Xarxa ho permet.

--
Benjamí
http://blog.bitassa.cat

.