El Divendres 19 Novembre 2004 15:40, Angel Cortes va escriure:
> Devant aquesta situació, RedesTB, Arrakis, Intercom, Servicom i altres van
> decidir eliminar el Netscape del seus CDs i recomanar explorer (que no
> soportaba tags com Font ni tauels amb virgueries).

Certament, Netscape com a producte privatiu intentava fer el mateix que altres
empreses de programes privatius com Netscape.

La diferència és que Microsoft va promocionar el seu producte de formes no
tant comercials, només, diguéssim.  Les seves amenaces van ser prou ben
explicades al judici per mor d'abusos.

L'únic bo de tot plegat és que en la guerra de fabricants de productes
privatius un va llençar la tovallola, va regalar el codi, i n'ha sortit el
Firefox, un gran programa lliure.

> I Adobe i Macromedia... com es que aquestes no han petat, sencillament
> perque tenien clar quin era el seu negoci i han aguantat les empentes de
> Microsoft millorant els seus productes, invertint i fen que les seveis
> eines siguien les millors.

Millors?

La història dels privatius està prou esquitxada de coses ben lletges i
il·legals que amagar.  I ben públiques, com les privacions insultants pels
clients dins seves llicències o la degradació de l'ofici d'informàtic a tot
el planeta --excepte les seves cuines.

Ah, el programari privatiu, això del que ara es porta reclamar llibertat per
usar-lo:  "vull ser lliure per a ser esclau".  I tant!  Que facin el que
vulguin --pagant totes les llicències, eh?-- però no fer-ne propaganda.  No
és cap meravella treballar per que triomfi --o segueixi triomfant-- la
esclavitut a cap sector de la vida.   Jo es que ja ni miro pel·lícules
d'esclaus.  Em deprimeixen.

--
Benjamí
http://weblog.bitassa.net