Hola Joan,

Des d'un punt de vista extern a Educacio, com es el meu cas, pero tenint
present els comportaments homogenis que es produeixen en general en les
organitzacions en vers als canvis i sobretot als canvis no correctament
acompanyats, als canvis en els quals anteriorment hi hagut etapes on ja s'ha
produït un esforç voluntari per part dels treballadors, moltes vegades no
reconegut per la direccio,  i que finalment tot el procés ha acabat amb
desilusio, incredulitat, apatia en vers a qualsevol cosa nova, crec Joan que
tens rao en manifestar que el projecte ha d'anar acompanyat de formacio,
fins i tot de "tecniques de neo-ilusions (noves ilusions)", i fins i tot de
"reconeixement personal i professional" per als que s’involucrin sobretot en
les etapes incials.

Per cert, en aquest cas valdria la pena tambe, pensar, primer, que es fara
amb els diners estalviats producte de la no adquisicio i del no manteniment
del sw propietari i, segon, valdria la pena comunicar-ho, fins i tot amb
compromisos en la seva re-inversio. Val la pena tenir present aixo per que
es una questio que l'staff començara a qüestionar, es a dir, es facil pensar
per un neòfit en aquest tema que rep un input com "el sw lliure fa que l'adm
estalvi diners" que aquest pensi "i a que es destinen els diners que
s'estalvien?" (a incrementar sou i salaris?, a comprar més ordinadors, a
...?)

Have Fun!
Lluis Anaya