Hej Johnny

Jag kom på att du kanske vill ha po-filerna för att använda med något eget översättningsverktyg. I så fall kan du ladda ner dem från Pootle. Du kan välja ifall du vill ladda ner alla eller bara basic-
delen.

Alla hjälpfiler komprimerade till en zipfil. 2,8 MB
https://translations.documentfoundation.org/sv/libo35x_help/export/zip

Hjälpfiler för Basic: 276 kB
https://translations.documentfoundation.org/sv/libo35x_help/sbasic/export/zip

För kännedom så producerar LibreOffice en så kallad KeyID build för beta-versioner. Dessa kan du sedan använda för att leta reda på textsträngar. För varje text i programmet visas först ett nyckelvärde (KeyID) exempelvis Wk4g följt av || följt av den engelska texten. Ex:
Wk4g||Data
Nyckeln är sedan inlagd som en kommentar i Po-filen. Detta gör det lätt att
hitta rätt sträng i t.ex. Pootle.

Med vänlig hälsning
Niklas Johansson

Hur vill du att jag ska göra rent praktiskt? Bara nämna alla fel jag
hittar här, eller ändra direkt i någon fil som jag sedan skickar
tillbaka, och i så fall vart?
Tidigare, det lilla jag har varit med och bidragit med, så har någon
skickat .po-filer som jag fipplat med och skickat tillbaka, men jag
antar att hjälpfilerna fungerar på något annat sätt.

Vänliga hälsningar

Johnny Rosenberg
ジョニー・ローゼンバーグ