De svenska motsvarigheterna är tankstreck (en-dash) och långt tankstreck (em-dash).

Språkrådet skriver så här i senaste utgåvan av svenska skrivregler:
Så kallat långt tankstreck (—) är vanligt i vissa andra språk men förekommer normalt inte i moderna svenska texter …

Ytterligare referenser:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Tankstreck
http://sv.wikipedia.org/wiki/L%C3%A5ngt_tankstreck

Med vänlig hälsning