Selamlar,

Bende o kitap olmadÄÄÄ iÃin sÃrÃmÃnà de bilemiyorum :=)
acikkod.com a baktÄm vee evet 4.9 vermisler.
Siz 4 serisi uyumluluk listesine bkacaksÄnÄz.

Ve ayrÄca
http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/kernelconfig-building.html
dÃkÃmanÄ size hayli, detaylÄ bilgi verecektir.

Kolay gelsin.
Not: Ankara'da iseniz kuruluÅ esnasÄnda destek atabilirim. Tabii Ãnceden zaman ayarlamak koÅuluyla.

Kolay gelsin, GÃkhan

Bedreddin ÃAHBAZ wrote:

MesajÃnÃz iÃin teÃekkÃr ederim,

KullandÃÃÃm sÃrÃm kitapla beraber verilen CD deki
sÃrÃm. Ãok cahilim bu konuda sÃrÃmà bile anlayamadÃm
:))

Bu arada FreeBSD de bir driver nasÃl yÃklenir bunun
hakkÃnda kitapta hiÃbirÃey yazÃlà deÃil?

Bir de okuduklarÃmdan ve sizin sÃylediÃinizden
anladÃÃÃm kadarà ile port aÃacà Ãnemli birÃey. Squidi
port aÃacà altÃndan kurmaya ÃalÃÃtÃm zaten de olmadÃ.
Bu iÃlem nasÃl yapÃlÃyor? Kurulumda port aÃacÃnÃ
kurdum ve kitapta anlatÃldÃÃÃ gibi;

cd /usr/ports/www/squid
make install clean

yazdÃm. Ancak kurulum olmuyor. HÃzla akan sayfalarÃn
sonunda squid kurulamadà Error 1 gibi birÃey ÃÃkÃyor.
BirgÃnde beni bayaÃÃ bir salak etmeye yetti FreeBSD
ama vazgeÃmeyeceÃim :) IsÃnmaya baÃladÃm :)

Biraz desteÃinizle sanÃrÃm yol alÃrÃm :)

NasÃl driver yÃklerim acaba?

SaygÃlarÃmla..
--- Gokhan <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

Selamlar,

1. Hangi FreeBSD sÃÂrÃÂmÃÂnÃÂ kullanÃÂyorsunuz?
Duruma gÃÂre

http://www.freebsd.org/releases/5.2.1R/hardware-i386.html

ya da

http://www.freebsd.org/releases/4.10R/hardware-i386.html

altÃÂnda arayabilirsiniz.
Ben sizin yerinize bakÃÂnca 4.1 altÃÂnda Davicom iye
bir kart bulabildim.
Ama bu sizin kart mÃÂ bilemiyorum. Tabii
kullandÃÂÃÅÃÂnÃÂz sÃÂrÃÂmÃÂ de :=)
YukarÃÂda listelerden donanÃÂm seÃÂimi
yapabilirsiniz.

2. Bence en iyisi ÃÂnce network baÃÅlantÃÂnÃÂzÃÂ
halledin ve squidi port aÃÅacÃÂndan kurun.
BÃÂylece ports kullanma alÃÂÃÅkanlÃÂÃÅÃÂ da
baÃÅlamÃÂÃÅ olur. Hatta gÃÂzel olur :=)

Kolay gelsin
GÃÂkhan

Not: Squidle ilgili performans problemleriniz olursa
lÃÂtfen bana haber verin.
redirector kullandÃÂÃÅÃÂm iÃÂin mecburen tosmak
zorunda kalmÃÂÃÅtÃÂm.

Bedreddin ÃÅAHBAZ wrote:

Merhaba,

Unix dÃÂnyasÃÂna adÃÂmÃÂmÃÂ bu sabah FreeBSD ile

attÃÂm.

Linux'a azÃÂcÃÂk bulaÃÂmÃÂÃÂlÃÂÃÂÃÂm vardÃÂ ama

gerÃÂek anlamda

bir aÃÂÃÂk kod iÃÂletim sistemi olarak

bilgisayarÃÂma ilk

kez FreeBSD yÃÂkledim.

Ãâncelikle amacÃÂmÃÂ aÃÂÃÂklasam daha iyi olur

sanÃÂrÃÂm. Bu

iÃÂletim sistemi ilgimi Squid Server'ÃÂ

araÃÂtÃÂrÃÂrken

ÃÂekti. ÃïÃÂyerinde gerÃÂek anlamda interneti

daÃÂÃÂtacak

bir proxy yazÃÂlÃÂm arÃÂyorken Squid adÃÂnÃÂ duydum

ve

gerisi ÃÂorap sÃÂkÃÂÃÂÃÂ gibi geldi.

BirgÃÂn kitapÃÂÃÂda FreeBSD ile ilgili bu grubun

kitabÃÂnÃÂ

gÃÂrÃÂp satÃÂn almam ÃÂu an bu gruba yazÃÂyor

olmama

sebeptir.

Bu sabah dediÃÂim gibi FreeBSD yi atÃÂl duran
bilgisayarÃÂma yÃÂkledim. YavaÃÂ yavaÃÂ kitabÃÂn da

yardÃÂmÃÂ

ile birÃÂeyler yapÃÂyorum. Ancak ÃÂÃÂzemediÃÂim

birkaÃÂ

sorunum var.

Ãâncelikle ethernet kartÃÂmÃÂ konfigÃÂre edemedim.
ifconfig ile ara birimleri gÃÂrÃÂntÃÂlÃÂyorum ama

ethernet

kartÃÂm yok. KartÃÂmda Vicom adÃÂnda bir chip var.

Acaba

bu kartÃÂ desteklemiyor mu FreeBSD? Ãâyle ise

ethernet

kartÃÂ olarak ne kullanmalÃÂyÃÂm, hangisi sorunsuz
ÃÂalÃÂÃÂÃÂr?

Bir diÃÂer olayda Squidi kuramamÃÂÃÂ olmam. Port

aÃÂacÃÂnÃÂ

kurdum ve kitapta anlatÃÂlan komutu verdim. Ancak
bilgisayarÃÂm ftp server dan Squid kurulum

dosyasÃÂnÃÂ

indirmeye ÃÂalÃÂÃÂtÃÂ. Ethernet ve internet

ayarlarÃÂmÃÂn

yapÃÂlmamÃÂÃÂ olmasÃÂ nedeni ile bu olmadÃÂ tabi.

Squidi

nasÃÂl kurarÃÂm?

Bu sorularÃÂma yanÃÂt verebilirseniz ÃÂok memnun
olacaÃÂÃÂm.

SaygÃÂlarÃÂmla..

http://promotions.yahoo.com/new_mail

http://www.mail-archive.com/[EMAIL PROTECTED]