Enya nya kang, logika model kitu mah sigana "kabuhulan" cara mikir. Jadi
lieur siga dina tatarucingan hayam heula atawa endog heula. Tapi, moal boa
aya rusiah dina eta cara mikir teu parok jeung umum teh? Upamana wae, tina
sawangan hakekat sagala rupa kajadian?

Dina sababaraba web ngeunaan do’a-do;a dina sasih Ramadhan ieu kaunggel do’a
anu biasa diucapkeun Rosululloh saw satiap rengse anjeunna witir. Unina
kieu: “*Allahumma inni a’udzu bika bi ridhooka min sakhotik wa bi
mu’afaatika min ‘uqubatik, wa a’udzu bika minka laa uh-shi tsanaa-an ‘alaik,
anta kamaa atsnaita ‘ala nafsik*”. Hartosna, punten teu disundakeun kl kieu:
“Ya Allah, aku berlindung dengan keridhoan-Mu dari kemarahan-Mu, dan dengan
kesalamatan-Mu dari hukuman-Mu dan aku berlindung kepada-Mu dari siksa-Mu.
Aku tidak mampu menghitung pujian dan sanjungan kepada-Mu, Engkau adalah
sebagaimana yang Engkau sanjukan kepada diri-Mu sendiri”. Parios upamana
dina alamat ieu:
http://rumaysho.com/hukum-islam/puasa/2672-merutinkan-dzikir-di-bulan-ramadhan.html

Dina frasa “*wa a’udzu bika minka” **tina eta do’a sabenerna aya paradox,
sabab makna sabenerna, tanpa penafsiran, tina eta kalimah teh kieu: ”Abdi
nyalindung ka Anjeun ti Anjeun”. Ieu do’a oge nuduhkeun ayana “variasi”
atawa “versi” tina do’a sejenna anu tos mashur: “A’udzubillahi min
asy-Syaithoni ar-Rojimm” (abdi nyalindung ka Gusti tina Setan anu dirajam).
Tapi memang teu kudu bingung, da “paradox” teh eta salah sahiji sifat-Na
(parios upamina ayat Al Qur’an: “Huw al-Awwalu wa al-Akhkhiru, wa
adzh-Dzhohiru wa al-Bathinu...” : “Nya inya-Na Anu Maha Awal sareng Anu Maha
Akhir, Anu Maha Nyata/Tembong sareng Anu Maha Batin/Nyamuni...”. Nyakitu
keneh, do’a anu tos langkung dipikawanoh sakumaha anu disebut di luhur,
mancen jeung mibanda posisi, fungsi  larapan, jeung implikasina dina
kahirupan.*

* *

*Kacindekanana dina “kasus Walanda”? Boa enya, Walanda mah “teu salah”. Nu
salah mah bangsa urang, kunaon bet gampang diadu domba, kunaon bet teu
bersatu ti baheula? Atawa, dina basa ti kang Tirta: “...A*ri urusan ngajajah
mah boa2 kalakuan bangsa urang sorangan nu diteumbleuhkeun ka Walanda” *:) *

* *

*Cag heula, bilih kalahka seueur lepatna.
*

manar
**

2010/8/16 Tirta widjaja <tirt...@yahoo.com>

> Kabuhulan mikir para tarekat/sufi, pan jelas peran setan teh naon/kumaha,
> bet jadi mere kontribusi positif. Perkara Walanda mah nu jelas datangna
> urusan dagang, ari urusan ngajajah mah boa2 kalakuan bangsa urang sorangan
> nu diteumbleuhkeun ka Walanda.
>
> *~ experientia docet sapientiam ~*

Kirim email ke