Lars skriver:

> Jasså?  I mitt test har jag för mig att det gjorde lite skillnad.  Det
> var framförallt boxning av returvärdet jag undvek, något i stil med:
>
>   ;;; Före.
>   (defun foo/boxed ()
>     42f0)
>
>   ;;; Efter.
>   (deftype box () '(simple-array single-float ()))
>   (defun foo/unboxed (result)
>     (declare (box result))
>     (setf (aref result) 42f0)
>     nil)

fast det där är ju en manuell boxning. :)

Det var iofs det jag gjorde, också, det var (i princip) en wrapper som byggde
symbol-makron, som satte värden i en array av rätt flyttalstyp (och deklarerad
och fin), men jag verkar ha kastat den koden (det var antagligen ett fulhack
på mitt förra jobb, som försvann antingen i en disk-krasch eller aldrig lyftes
av den hårddisken).

//Ingvar