Pani Ania :

>  Dlatego zwracam sie z apelem...po pierwsze do kobiet ktore
>  sa jakies rozsadniejsze i bardziej zrownnwazone...piszcie kochane
> dziewczyny i nie dajcie sie zagluszac.

Jesli chodzi o mnie, nie czuje sie zagluszona. Uwazam Wlodka za
raptusa, ktory trzeba czy nie trzeba rzuca przy kazdej okazji oszo-
lomami i brunatniakami, a zreszta czym popadnie. W moim przy-
padku zaszlo akurat nieporozumienie (spowodowane, co sprawdzi-
lam, nieprecyzyjnym wyrazeniem mysli w jego liscie - wywnioskowalam,
ze bohater narodowy odnosi sie do osoby, o ktorej pisal w zadniu
poprzedzajacym). Moja reakcja powinna jednak byc dla niego czytelna
i powinien bez trudu zorientowac sie ze myslimy o innych osobach.
On jednak postanowil przy okazji wylac swoja zolc na mnie.

Jesli chodzi o wymiany zdan z pania Uta (ostatnio na temat propagandy
antyuwlaszczeniowej), to uznalam, ze ostatni list pani Uty nie zawieral ani
jednego merytorycznego argumentu, tylko oczywistosc, ktora nie ma
nic do rzeczy. Chodzi o to, ze nie jest istotne, jak to sugerowala pani
Uta, jaka sie obywatel popisal zaradnoscia i przedsiebiorczoscia
Jedni sie uwlaszczyli, zawlaszczajac majatek panstwowy, wykorzystujac swoja
pozycje w komunistycznym establishmencie, a drudzy nie. Wiec szermowanie
przez Kwasniewskiego argumentem niesprawiedliwosci spolecznej proponowanych
rozwiazan jest co najmniej niestosowne. Dlatego tez ostatni list pani Uty w
tej sprawie zignorowalam.

Kwasniewski uwlaszczyl sie trzykrotnie: przy okazji przejecia BIG Banku
(zalozonego za panstwowe pieniadze), przy okazji przejecia czesci
majatku panstwowego w "Polisie" (dotyczy glownie jego malzonki)
i przy zakupie luksusowego mieszkania w Wilanowie za 12 starych
milionow w 1990 roku.

Wczoraj ogloszono deklaracje majatkowe 11 kandydatow na prezydenta.
Wszystkich, z wyjatkiem Kwasniewskiego i Olechowskiego. Kwasniew-
ski oficjalnie odmowil upublicznienia informacji o stanie swojego majatku.
Olechowski oswiadczyl, ze nie zgodzil sie na publikacje swojej deklaracji
majatkowej, bo chcialby w ten sposob zmusic prezydenta do ujawnienia
majatku. Olechowski powiedzial, ze szacuje swoj majatek na 5 mln
zlotych. Oficjalnie informacje podala PAP.

Sugerowanie przez pania Ute nieuczciwosci Krzaklewskiego wobec
Lecha Walesy jest klamstwem. A z klamstwem sie nie dyskutuje.

Bylam na spotkaniu z Walesa na wybrzezu w druga sobote sierpnia.
Slyszalam co mowil i ogladalam pozniej relacje w telewizji i czytalam
w "Gazecie Wyborczej". Widzialam naocznie jak sie manipuluje opinia
publiczna, jak sie gra Walesa~ oczywiscie w obronie Kwasniewskiego.
(wtedy chodzilo o lustracje). Z ludzi robi sie baranow. Ale wielu to
z radoscia kupuje, bo pomaga to rozladowac ich kompleksy, np. Andrzej
Szymoszek, czy Uta Zablocki-Berlin.

Krzaklewski w sprawie Walesy oglosil oficjalne oswiadczenie, przed
ogloszeniem wyroku przez Sad Lustracyjny, ktore nie pozostawia
zadnych watpliwosci, ze docenia role Walesy w historii Polski i nie
wierzy w jego tajna i swiadoma wspolprace z bezpieka. To samo doty-
czy obchodow jubileuszu "Solidarnosci", do ktorych Krzaklewski od
miesiecy Walese zapraszal. To sam Walesa, ktoremu sie marzy
druga prezydencka kadencja, dlugo ignorowal te zaproszenia.
W koncu zgodzil sie i gral tam glowna role.

Telewizja publiczna i "Gazeta Wyborcza" uznaly jednakowoz, ze dla
przylozenia Krzaklewskiemu warto jeszcze raz zagrac karta Walesy.
Jest pewne prawdopodobienstwo, ze na tym sie nie skonczy. Po
jakims czasie Walesie przypadnie rola listka figowego zamierajacej powoli
partii, jak juz pisalam, politycznych impotentow, czyli Unii
Wolnosci, ktorej byc moze uda sie go oblaskawic i uczynic jakims
honorowym prezesem.

Malgorzata

Odpowiedź listem elektroniczym