Desigur, problema cresterii populatiei nu se rezolva doar prin legalizarea
avorturilor. In schimb, in cazul in care avorturile nu sunt legale, se
contribuie in principiu la cresterea populatiei. Zic "in principiu", pentru ca
ar trebui "scazute" acele femei care incercand prin "metode alternative" sa
scape de sarcina nedorita, scapa totodata de viata proprie. Va mai aduc aminte
de cresterea populatiei Romaniei pe baza "decreteilor" lui Ceausescu, si la
scaderea drastica a natalitatii in momentul cand adecvarea la situatie a facut
multe familii sa se abtina de la producerea a milioane de copii infometati.

  Trebuie sa inteleg din cele scrise de dvs ca sunteti de acord ca populatia nu
mai trebuie sa cresca, insa economia poate creste? Din pacate, exista o stransa
corelatie intre cresterea economica si absorbtia de resurse, de la energie la
spatiu, de la materie prima utilizata la producerea de deseuri/ poluare, asa
incat consider ca o crestere economica neadecvata la resursele disponibile duce
inevitabil la subminarea ecosferei si la colapsarea sistemului.

  Cand ziceti de ideea ca "ritmul de crestere a populatiei a inceput sa scada"
este ca si cum am zice ca soferul cretin al autobusului in care suntem, cand
ruleaza cu 220 km/ora, nu mai adauga inca 10 km/ora la fiecare minut la viteza
noastra existenta, ci el creste viteza noastra doar cu cate 9,5 km/ora, deci
situatia este OK... :)

  Parerea mea, bazata pe ceea ce am cunoscut pana acum, este ca deja suntem
prea multi, si ca asta nu este sustenabil. Nu exista resurse pentru scaderea
saraciei populatiilor marginale, asa incat falia dintre saraci si bogati se va
adanci si mai mult (atat in cadrul fiecarei tari, cat si la nivel nord/sud),
odata cu scaderea disponibilitatii resurselor, resurse pe care desigur ca cei
bogati vor pune mana, pentru a isi satisface "interesele legitime de
dezvoltare". Cred ca nu mai exista resurse pentru o crestere a populatiei pe
inca 30-40 de ani. Cred ca si acum suntem deja intr-o situatie delicata,
intrecand capacitatea de suport a mediului planetar, fiind acum la un consum pe
care cei relevanti il considera a fi cca 130%, deci cu 30% in plus fata de ceea
ce ar fi sustenabil.

  Peter

Catalin Dimofte <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
            Sunt mai multe lucruri aici, d-le Lengyel.
  In primul rand, discutia era despre AVORTURI.  Oricum ati pune-o, subiectul
atinge doar tangential problema cresterii populatiei.  Nu (i)legalizarea
avorturilor o sa rezolve problema demografica, cred ca e destul de limpede.
Suficient sa va uitati la situatia avorturilor in tarile in care exista
explozie demografica.
  Prin urmare, sa revenim la cestiune -- desi eu as propune mai degraba sa
inchidem subiectul cu totul, oricum nimeni nu pare sa aiba mare lucru de spus.
  Intr-al doilea rand, intrebarea dvs. este retorica, de-aia nu-i raspunde
nimeni.  Insa este la fel ca intrebarile dintr-unele sondaje, cu raspunsul dat
dinainte.  In plus, sunt de fapt doua intrebari, cea referitoare la cresterea
populatiei, respectiv cea referitoare la cresterea economica.
  In ceea ce priveste cresterea economica, nu vad nici o problema, cel putin nu
in viitorul "rezonabil".  Banuiesc ca nu cadeti victima unei judecati
simpliste, prin care pur si simplu sa puneti semnul identitatii intre cresterea
economica si cresterea consumurilor de resurse naturale de tot felul.
  In ceea ce priveste cresterea demografica, lucrurile sunt intr-adevar mai
delicate.  Insa, din nou, presupun ca ati folosit termenul "crestere
exponentiala" cel mult la modul figurat.  Chiar si cel de crestere "la infinit"
imi pare fortat.  Din cate stiu -- dar desigur dvs. stiti mult mai multe decat
mine -- ritmul de crestere demografica globala a inceput deja sa scada, iar
cele mai multe proiectii prevad stabilizarea populatiei parca in 30-40 de ani.
  In fine, joaca aceasta de-a cresterea populatiei e periculoasa; insa aia de-a
scaderea populatiei e la fel de primejdioasa.

  On 2/18/07, Peter Lengyel <[EMAIL PROTECTED]> wrote:               Vad ca nu
puteti raspunde cu "Da, asa cred" sau "Nu, nu cred asta" la intrebarea mea
despre o chestiune concreta: "Daca credeti ca pe baza unor resurse finite ale
unei planete, populatia unei specii a ecosistemului acelei planete poate sa
creasca exponential nelimitat, fara a submina sistemul si fara a isi distruge
astfel si propriul viitor?"

  De ce sunteti indecis, ca doar este vorba de viitorul omenirii noastre? Este
o chestiune de logica, de rationare, modalitati de gandire bazate pe
argumentatie concreta, chestiuni pe care credeti ca le puteti utiliza. Hai
curaj! Simplu: Poate omenirea sa cresca infinit ca populatie, si ca economie,
prin crestere economica permanenta si prin explozie demografica, fara sa isi
sape mormantul propriu?

  Deci, va rog sa puneti un X la unul dintre raspunsurile posibile la
intrebarea de mai sus:

  1. "Da, asa cred."
  2. "Nu, nu cred asta."
  3. "Nu pot sa ma decid, nu cunosc."

  Peter

  ;)

Arhitectura <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
        :)

  Ca sa nu mai caut in arhiva, chiar in acest mesaj !
  In momentul in care sustineti de multa vreme ca populatia a depasit
posibilitatile de sustenabilitate a arealului, rezulta implicit pentru orice
"taran" ca doriti reducerea populatiei.
  De aici si pana la hortism, fascism, etc. va las pe domnia voastra sa faceti
pasii necesari, ca atat UE cat si "taranii" au mijloace de contraceptie pentru
astfel de idei marete !