Title: Message

         V e c e r n j e    N o v o s t i
Tema dana [11/1/2001]

PREMIJER SRBIJE ZORAN DJINDJIC O IZBORIMA NA KOSMETU

HEKERUP JOS KASNI

     Izmedju trenutne administracije na Kosovu i politike vlada svetskih drzava postoji razlika. Hekerupovo razumevanje srpskog problema je u stvari ostatak jedne stare politike
      PRED predstojece izbore, na Kosmetu, od UNMIK trazimo tri vrste garancija. Da se tokom trajanja njihovog mandata nece menjati drzavni status Kosova, da nece biti referednuma ni jednostranih odluka i da ce u onim mestima gde zive, Srbi imati svoje drzavne institucije. Pre svega policiju, skolstvo, zdravstvo, sudstvo, ali i to da ce veza sa drzavom Srbijom biti odrzavana. Ono sto mi trazimo je postovanje Rezolucije 1244, odnosno da se pretoci u obaveze, koje ce biti dnevno-politickog karaktera. Ukoliko tokom danasnjeg ili sutrasnjeg dana bude postignut sporazum, mislim da Srbi treba da izadju na izbore - rekao je premijer Zoran DJindjic prilikom posete Kursumliji.
      Ocenivsi da je "prica" o izborima na Kosovu mnogo naduvana, DJindjic je istakao da izbori u sustini nece resiti nista.
      Izbori ce, istakao je DJindjic, biti jedna etapa na teskom putu vracanja Srba na Kosovo i Metohiju.
      - Niti ce ucesce na njima nesto preterano resiti, niti neucesce, samo treba proceniti gde su nam sanse vece. Mislim da trenutno, ako bismo dobili garanciju, sa ucescem na izborima ostajemo u nekom politickom procesu, ali time ne resavamo probleme. Neucescem malo se izolujemo iz politickog procesa, ali ni to nije tragicno - rekao je DJindjic.
      Komentarisuci pismo predsednika Amerike DZordza Busa upuceno predsedniku Kostunici DJindjic je rekao da smatra da je ono potvrda da je na tom nivou svetske politike stav da Srbi treba da se vrate na Kosovo i da imaju sva prava, a samim tim to je i vrlo cvrsta obaveza americke administracije da podrze nasu politiku.
      - Mislim da izmedju trenutne medjunarodne administracije na Kosovu i politike Vlada sveta postoji razlika, jer se UNMIK na Kosovu ponasa po inerciji politike koju su imali prema nekadasnjoj vlasti u Beogradu, sto dolazi u suprotnost sa rezolucijom 1244. Ja sam svakodnevno u razgovorima sa predstavnicima Vlada raznih svetskih zemalja i njihov stav po pitanju Srba na Kosovu je pozitivniji od Hekerupovog. NJegov stav je ostatak neke stare politike gde treba ciniti Albancima, a ne Srbima.
      D. Z. - Z. N.

COVIC ZAVRSIO RAZGOVORE U PRISTINI

BEZ JASNOG DOGOVORA

     PRISTINA (Tanjug) - Razgovori jugoslovenske delegacije sa predstavnicima UNMIK-a zavrseni su bez konacnog dogovora, izjavila je juce Tanjugu portparol UNMIK-a Suzan Manuel.
      "Razgovori su zavrseni pre jedan sat, bili su konstruktivni, ali nikakav konacan rezultat nije postignut", rekla je Manuel, rano popodne.
      Ona je dodala da ce razgovori biti nastavljeni ali nije precizirano kada.
      Na celu jugoslovenske delegacije bio je sef Koordinacionog centra za Kosovo i Metohiju Nebojsa Covic.

DOS I KOALICIJA ZA JUGOSLAVIJU SUTRA O OPSTANKU ZAJEDNICKE DRZAVE

OTEZANJE SVIMA STETI

     Partneri na saveznom nivou vlasti preispitace situaciju na zahtev SNP Crne Gore
      BEOGRAD - STRATEGIJA "borbe" za zajednicku drzavu uoci najavljenog, i, cini se, neminovnog referenduma u Crnoj Gori, na kojem ce se odluciti o buducnosti federacije, bice tema sutrasnjeg sastanka predstavnika DOS i crnogorske "Koalicije za Jugoslaviju".
      Zahtev za razgovor sa koalicionim partnerima iz Beograda, ovog puta stigao je iz SNP. Da podsetimo, razlog je bio proslonedeljni sastanak zvanicnika DPS sa jugoslovenskim i srpskim vlastima u odsustvu predstavnika "Koalicije za Jugoslaviju". A, posto minulog petka nije doslo do dogovora najvisih funkcionra SRJ, Crne Gore i Srbije o o(p)stanku savezne drzave, i posto se zvanicna Crna Gora eksplicitno izjasnila "za" nezavisnost, postali su neophodni novi dogovori na relaciji DOS - "Zajedno za Jugoslaviju".
      Na sutrasnjem skupu, kojem ce u Palati federacije prisustvovati jugoslovenski predsednik Vojislav Kostunica, savezni i srpski premijer Dragisa Pesic i Zoran DJindjic, vicepremijer Miroljub Labus, sef diplomatije Goran Svilanovic, predstavnici oba skupstinska doma - Dragoljub Micunovic i Srdja Bozovic i lideri stranaka - clanica "Koalicije za Jugoslaviju" Predrag Bulatovic, Dragan Soc i Bozidar Bojovic, nesumnjivo je, razgovarace se i o mogucim uslovima za referendum, ali i o tome koliko jos Srbija moze "da ceka" Crnu Goru dok se tamo ne razresi kriza.
      Pre nekoliko dana, da podsetimo, Predrag Bulatovic je za "Novosti" rekao i da je, prema njegovoj proceni, sasvim moguce da DJukanovic "igra" na odugovlacenje ne bi li u Srbiji razvio anticrnogorsko i antijugoslovensko raspolozenje, jer je svestan da referendumom ne moze realizovati nezavisnost.
      Zasad, sasvim je izvesno da se Srbija nece, kako je rekao premijer DJindjic, aktivno ukljuciti u kampanju "za" ili "protiv" referenduma", jer je to pitanje za gradjane Crne Gore", ali ce se naravno, "objasniti gradjanima Crne Gore zasto smo za zajednicku drzavu i integraciju u EU".
      A. R. P. - T. Mt.

GLAVNI RAZLOG

     PODGORICA. - Najavljeni sastanak predstavnika koalicije "Zajedno za Jugoslaviju" sa predsednikom SRJ dr Vojislavom Kostunicom u Beogradu, bice uobicajenog karaktera, kaze za "Novosti" dr Bozidar Bojovic, predsednik SNS.
      - Jednostrani potez Mila DJukanovica obavezuje nas da razmotrimo sve negativne strane koje mogu proisteci posle njegove odluke da se prekinu razgovori o preuredjenju odnosa u federaciji. Mada je medjunarodna javnost u znacajnoj meri upoznata, SNS ce insistirati da DOS i Koalicija "Zajedno za Jugoslaviju" otvoreno saopste medjunarodnoj javnosti glavni razlog zbog kojeg podgoricki rezim uporno istrajava na separatistickom projektu. Razlog je u tome sto rezim koji je duboko ogrezao u kriminalu i korupciji nastavlja po svaku cenu, da zadrzava kontrolu nad svim tokovima sive ekonomije.
      V. K.

NE MOZE SAM

     JAGODINA - Sef poslanicke grupe Demokratske stranke Srbije u Skupstini Srbije Dejan Mihajlov ocenio je da nije u nadleznosti predsednika SRJ Vojislava Kostunice da sam odlucuje o tome da li ce Srbi izaci na kosovske izbore, posto odluku o tome moraju da donesu drzavni organi Srbije i Jugoslavije, a ne pojedinac.

MOMCILO PERISIC PREDSEDNIK PDS, POSLE SEDNICE VRHA OVOG POKRETA

OTIMAJU SE O NAS POKRET!

     Velikim partijama potrebni smo za koalicije na sledecim izborima. Celo rukovodstvo PDS je na proveri
      BEOGRAD - RASCEPA u Pokretu za demokratsku Srbiju ne bi smelo da bude - izjavio je juce Momcilo Perisic, predsednik PDS, ali i naglasio da se mnoge velike partije u okviru DOS grabe oko Pokreta, jer ce im "takva stranka trebati za koalicije na sledecim izborima".
      "Smeta mi sto se najpatriotskijim strankama smatraju one koje, prakticno, i nemaju svoj program, vec slusaju nekoga spolja, primaju pare od nekoga spolja i devedeset odsto tih para stavljaju u svoj dzep", rekao je Perisic, ne zeleci da pojasni na koga se ova optuzba odnosi. On je dodao da se PDS opredelila da bude stranka desnog centra, i da ce naredna koalicija u koju budu usli biti programska, sto je jedan od zakljucaka koje je na sednici od ponedeljka donelo i Predsednitsvo PDS.
      Tema broj jedan tog zasedanja bile su, medjutim, izjave i javni nastupi potpredsednika stranke Slobodana Vuksanovica. Stavovi sa kojima je poslednjih nedelja izlazio u javnost u mnogome su se, kako je tada ocenio Perisic, kosili sa stavovima stranke.
      Raspravljalo se, uglavnom o Vuksanovicu, skoro cetiri sata, ali kako kaze Boris Karajicic, funkcioner PDS, nije bilo, za mnoge ocekivane "sece glava". Prenoseci utiske sa sednice Predsednistva, Slobodan Vuksanovic, kaze da je sastanak protekao u izuzetno mirnoj i kolegijalnoj atmosferi.
      Predsednistvo PDS je za 15. decembar zakazalo prvu Izbornu skupstinu stranke, na kojoj ce clanstvo birati predsednika i dvojicu potpredsednika. Iako ce se imena kandidata za ove funkcije znati, navodno, tek uoci Skupstine, vec sada je jasno da ce "tumbanja" u vrhu stranke biti. Sam Perisic je juce rekao: "Na svakoj izbornoj skupstini normalno je da bude i bice kadrovskih promena. Celo rukovodstvo je na proveri".
      R. O.

NAVIKAO NA PROGON

     - CESTITAM svim clanovima Predsednistva sto su izdrzali pritiske, ucene i obecanja koja su dozivljavali oni i clanovi njihovih porodica. Ceo taj plan o mom smenjivanju smisljen je u jednoj drugoj stranci, ali su clanovi Predsednistva PDS pokazali stabilnost i odrzali jedinstvo stranke - kaze, za nas list, Vuksanovic i dodaje: To je neka vrsta progona u kojem sam ja vec dve godine i na koji sam navikao. Znam da postoji cak i plan da se oblatim u medijima, ali kreatori tog plana, koje ja dobro poznajem, a i oni mene, izgleda nisu mnogo napredovali, jer ne znaju da mi time stvaraju samo pozitivnu reklamu. U svemu tome ja cu, kao i ranije, zadrzati licno postovanje prema gospodinu Perisicu.

PREMA ISTRAZIVANJU JAVNOG MNJENJA STANOVNIKA VOJVODINE

"NORMALNU" AUTONOMIJU ZELI OGROMNA VECINA

     NOVI SAD (Beta) - Vise od 70 odsto ispitanih Vojvodjana u razlicitim stepenima iskazuje nezadovoljstvo sadasnjim polozajem Vojvodine i smatra da bi ta pokrajina morala imati sira autonomna ovlascenja od postojecih, pokazalo je istrazivanje novosadske agencije "Sken".
      Direktorka "Skena" Milka Puzigaca navela je juce na konferenciji za novinare da se oko 39 odsto ispitanika zalaze za vracanje autonomije Vojvodini po ustavu bivse SFRJ iz 1974. godine, oko 21 odsto je za vise autonomije nego danas, ali manje nego 1974. godine, za republiku Vojvodinu unutar SRJ je oko sest odsto, a za samostalnu drzavu Vojvodinu je 5,5 odsto ispitanih.
      Oko 14 odsto ispitanika je za sadasnji status Vojvodine, dok 3,5 odsto smatra da treba ukinuti svaku autonomiju.
      Cak 77 odsto ispitanih se protivi ucescu medjunarodne zajednice u resavanju buduceg statusa Vojvodine, dok 17 odsto ispitanika smatra da medjunarodna zajednica moze da ucestvuje u tim razgovorima.

CANAK SA PREDSTAVNICIMA DSS-a

NA STARIM POZICIJAMA

     NOVI SAD - U okviru konsultacija sa predstavnicima stranaka zastupljenih u Skupstini AP Vojvodine, predsednik Nenad Canak juce je razgovarao sa Miroljubom LJesnjakom, potpredsednikom vojvodjanskog parlamenta i dr Veliborom Radusinovicem, sefom poslanicke grupe DSS-a.
      I tokom ovog prvog zasebnog razgovora u poslednjih godinu dana, pregovaraci su, kako je saopsteno, ostali na starim pozicijama, ali su pokazali dobru volju da se nastave razgovori u cilju normalizacije rada vojvodjanskog parlamenta i ispunjenja predizbornih obecanja DOS-a.
      J.S.