Title: Message
        V e c e r n j e    N o v o s t i
Tema dana [11/22/2001]
MOMCILO PERISIC ZA ULAZAK SRJ U PARTNERSTVO ZA MIR

PARTNERSTVO CUVA GRANICE

     Neophodan uslov je promena ljudi u vrhu VJ i policije, i uvodjenje civilne kontrole
      BEOGRAD - Potpredsednik Vlade Srbije zaduzen za nacionalnu bezbednost, Momcilo Perisic, kaze da je ulazak nase zemlje u Partnerstvo za mir neophodno radi nase bezbednosti i integracije u evropske i svetske tokove. Clanstvo u Partnerstvu nije stvar prestiza, vec neophodnost kojom ce se spreciti "cepanje drzave po savovima".
      On priznaje da postoje brojni uslovi koje mora da ispuni svaka zemlja kada se kandiduje za clanstvo, a nasa zemlja bi ispunjavanjem tih uslova najvise pomogla sebi.
      - Neophodno je, pre svega, da se obave kadrovske promene u VJ i policiji Srbije i da na celo tih institucija dodju ljudi koji su spremni da iz ubedjenja nasu zemlju uvedu u Partnerstvo za mir - kaze Perisic. - Moraju da odu oni koji su bili eksponenti vladajuce oligarhije prethodnog rezima, jer je njihove sefove Haski tribunal optuzio da su pocinili ratne zlocine.
      Perisic podseca da je vojna oprema, kako predvidja Becki sporazum, vec dovedena u upotrebne okvire jos dok je on bio na celu VJ. To, medjutim, podrazumeva i da policija dobije naoruzanje koje drugi imaju, ali i da se lisi naoruzanja koje druge policije nemaju.
      - Vojska i policija moraju da se podvedu pod civilnu i parlamentarnu kontrolu, jer su pod starim rezimom poprimili ingerencije koje nemaju u drugim zemljama - kaze Perisic. - Neophodno je i da odnos VJ prema vojsci Republike Srpske postane javan, kao i da VJ i MUP pocnu da saradjuju sa istraziteljima Haskog tribunala.
      A. MIKATA

     »MESIC VISE SMETA«

      KOMENTARISUCI uslove koje, u vezi saradnje sa SRJ postavljaju hrvatski zvanicnici (o njegovoj smeni sa mesta potpredsednika Vlade Srbije). Perisic kaze da hrvatska vlast time zeli da sebe oslobodi obaveze saradnje sa Haskim tribunalom i povratka prognanih Srba u Krajini:
      - Oni su oboleli od sindroma nesaradnje, jer zbog sujete ne mogu da prihvate da je nasa zemlja, posle 5. oktobra postala vodeca na Balkanu, pa sad izmisljaju uslove. Ukoliko ja njima smetam, onda nama Stipe Mesic moze mnogo vise da smeta, jer je javno obecao da ce rasturiti SFRJ zbog cega nas je gurnuo u ratni vihor.

VEST PO VEST

     POSLE 30 GODINA BIVSI predsednik Saveza komunista Vojvodine Mirko Canadanovic danas ce prvi put posle 30 godina govoriti u javnosti, koliko je proslo od njegovog smenjivanja sa te funkcije. On je najavljen u emisiji "Forum" Radio Novog Sada kao jedan od ucesnika tribine o dosijeima gradjana.

      NI JEDNA ZALBA HANS Kristijan Klasing, portparol OEBS, izjavio je da podkomisiji za prituzbe i zalbe u Pristini nije stigla ni jedna zalba stranaka i pojedinaca na protekle opste izbore za Skupstinu Kosova i Metohije. (D. N.)

      DSS IMA PROBLEME ESKALACIJE sukoba izmedju DS i DSS nema. DSS je i ranije bio uzdrzan u glasanju o vladinim predlozima, pa i kad je na dnevnom redu bio ministar Batic. DSS i dalje opstaje u DOS-u, pokusavajuci da igra poziciju i opoziciji: koristi privilegije vlasti a ponasa se kao opozicija. DSS zaista ima takve probleme - kazao je juce Goran Vesic (DS) novinarima u Skupstini Srbije povodom glasackog uzdrzavanja DSS o Zakonu o privrednim komorama. (D. I.)

      KONGRES MOMIROVIHNARODNA socijalisticka stranka Crne Gore, koju cine pristalice Momira Bulatovica, najavila je svoj prvi kongres za 1. decembar u Baru.

VOJIN DJUKANOVIC ODGOVARA NA OPTUZBE DA MESECNO PRIMA PO 5.500 MARAKA

MOJA PLATA - MOJA BRIGA

     Ja ne pitam Slavka Perovica da mi kaze kolika su mu primanja u Ceskoj, a on zapeo da sazna moju zaradu u KAP-u
      PODGORICA - Da li je mesecna plata Vojina DJukanovica, poslanika DPS i predsednika Upravnog odbora podgorickog Kombinata aluminijuma 5.500 maraka, kako se u poslednje vreme sve cesce cuje iz klupa crnogorskog Parlamenta, pitanje je koje je cak izaslo i iza vrata skupstinskog zdanja. Ta informacija kao bomba odjeknula je do "gole koze" osiromasenom narodu. Replicirajuci, najcesce poslanicima Liberalnog saveza, DJukanovic nikada nije opovrgao njihove tvrdnje.
      - Ma kakvi 5.500 maraka plata, kaze za "Novosti" Vojin DJukanovic, a na nase pitanje, koliki je stvarni iznos, kratko je rekao "mnogo manja", ali nije kazao tacnu cifru.
      - Zasto bih ja o tome govorio Slavku Perovicu, koji rusi Crnu Goru. On bi trebao da gadjanima kaze kolika su njegova primanja u Ceskoj gde sve cesce boravi, zaboravljajuci na Crnu Goru i svoje birace, koji mu u poslednje vreme sve vise okrecu ledja. On bi da Crnom Gorom upravlja iz Praga, ali nece moci. Zapeo je da sazna moja primanja u KAP-u, kolektivu sa kojim sam zasnovao radni odnos i nisam nikakav pocasni predsednik, kako mi oni zele da pripisu.
      - Plate u KAP-u odredjuju se pravilnikm, koji je utvrdjen jos pre mog dolaska. Ako je prosek nizak, niske su i plate, i obrnuto. Ovo ne govorim iz kurtoazije, vec da bih javnosti saoptsio da je to jedina prava istina. Zasto Slavka Perovica i njegovu druzinu iz Liberalnog saveza nije zanimala moja plata dok sam bio republicki ministar i primao 600 maraka. Slavko nastoji da prica o necemu, o cemu nema pojma, i pokusava da na ovaj nacin, podmecuci Kombinatu aluminijuma razne igre, rusi crnogorsku vlast. Sto se mene tice, on treba da zna da je moja plata moja briga, istice DJukanovic.
      V. KADIC

PESIC I DJELIC U PARIZU

PREDNOST DOGOVORU

     PARIZ - Na izuzetno posecenoj konferenciji za stampu u Medjunarodnom pres-centru u Parizu, na kojoj su ucestvovali savezni premijer Dragisa Pesic i ministar finansija i ekonomije Srbije Bozidar DJelic strane novinare je najvise interesovala situacija izmedju dve federalne jedinice SRJ, Srbije i Crne Gore.
      Referendumom se nista ne bi resilo. A ne mozemo ni da prihvatimo da se jedno tako vazno pitanje, kao sto je uredjenje drzavno-pravnog statusa Crne Gore, odredjuje malom procentualnom razlikom na referendumu - rekao je Pesic i istakao da su gradjani Crne Gore apsolutno podeljeni po ovom pitanju.
      On je istovremeno naglasio odlucno opredeljenje Savezne vlade, Vlade republike Srbije i koalicija crnogorskih partija kojoj pripada, za ocuvanje zajednicke drzave.
      Savezni premijer je napomenuo da je u tom smislu podrsku za ocuvanje zajednicke drazve dobio od svih francuskih visokih zvanicnika sa kojima je razgovarao u Parizu - ministra inostranih poslova Ibera Vedrina, predsednika skupstine Rejmona Fornija i predsednika Senata Kristijana Ponselea - i istakao da bi pre eventualnog organizovanja referenduma trebalo iskoristiti sve moguce prilike za ostvarivanje dogovora na osnovu dijaloga.
      G. CVOROVIC

KRAFORDOVE SUGESTIJE

     PODGORICA - Crnogorski predsednik Milo DJukanovic razgovarao je juce u Podgorici sa ambasadorom Velike Britanije u Jugoslaviji Carslom Krafordom.
      Kako je saopsteno iz DJukanovicevog kabineta, zajednicki je konstatovano da u toku priprema za referendum treba voditi racuna da i domaca i inostrana javnost bude blagovremeno upoznata sa potezima koji ce uslediti posle referenduma, cime bi se otklonila neizvesnost, bez obzira na njegov ishod.
      Bilo bi veoma znacajno da se do referenduma o tome postigne saglasnost Beograda i Podgorice, istakao je ambasador Kraford.
      Kraford je juce razgovarao i sa premijerom Filipom Vujanovicem i, kako je saopsteno, istakao potrebu konsenzusa svih parlamentarnih partija, i postovanje preporuka OEBS i "Venecijanske komisije".

VELIMIR ILIC O SVOJOJ POPULARNOSTI I USPESIMA

NEK DUSMANI ZAVIDE!

     Iznajmio sam blindirani dzip. Uz Kostunicu, najpopularniji sam politicar u Srbiji i sire... Idem u Australiju, Kuvajt, Kanadu, Japan... tamo su culi za moje uspehe
      CACAK (Tanjug) - Predsednik Skupstine opstine Cacak i celnik Nove Srbije Velimir Ilic iznajmio je blindirani dzip kako bi se zastitio od moguceg napada onih kojima "smetaju" njegovi uspesi i najavljena kandidatura za predsednika Srbije.
      U emisiji "Vruca fotelja" TV Cacak, Ilic je potvrdio da poseduje prilicno veliku imovinu, ali da je to rezultat njegovog dvadesetogodisnjeg privatnog biznisa.
      "Tacno je da mnogo putujem po svetu i da jos nijednu dnevnicu ili putni nalog ili putnu kartu nisam naplatio u cacanskoj opstini. Uvek nadjem sponzore za takve prilike pa mi je vise puta i Milan Panic placao avionske karte", rekao je Ilic.
      On je najavio putovanja u Australiju, Kuvajt, Kanadu, Japan i druge zemlje gde zele da ga vide jer su culi za njegovu "popularnost i velike uspehe".
      Ilic je medju uspehe svrstao budzetski visak u opstinskoj kasi od 1,5 miliona maraka, pripreme za gradnju fabrika duvana, keksa i cokolade i druge poduhvate o kojima jos ne zeli da govori.
      "Mi pravimo rezultate za razliku od Vlade Srbije i onih koji pripremaju supalj zakon o duvanu da bi legalizovali razne mahinacije", kazao je on i dodao da ce Nova Srbija na sledece izbore ici u koaliciju sa Demokratskom strankom Srbije sto je logicno jer je on, "uz Vojislava Kostunicu, najpopularniji politicar ne samo u zemlji, nego i kod Srba u svetu".

GORANCI ZA "POVRATAK"

     PRISTINA (Tanjug) - Gradjanska inicijativa Goranaca je saopstila da su Goranci u Gori poslusali apel drzavnih organa Srbije i Jugoslavije i na kosovskim izborima glasali za koaliciju "Povratak". Koalicija "Povratak" je u Gori dobila 21 odsto glasova, a u etnicki cistim goranskim selima Vraniste i Globocnica 87 procenata.

NSP Lista isprobava demokratiju u praksi