> Voor relaties: het enige dat ik zie waar je specifiek op zou moeten letten,
> is dat de role "forward" en "backward" moet omgedraaid worden als je de weg
> omdraait. Kan je eventueel vermijden door van oneway=yes naar oneway=-1 te
> gaan. Als je bij het knippen van wegen relaties onmogelijk maakt (vb een bus
> die een barriere passeert), dan is dit wel eenvoudig op te pikken door de QA
> tools denk ik.

voor fietsroutes is er niet echt een probleem denk ik, bv. JOSM draait
alles wel netjes om en fietsers zullen wel in beide richtingen mogen
rijden.
De busroutes kan je niet zo maar omkeren, omdat bussen niet zomaar in
tegengestelde richting mogen rijden. De busroutes zullen moeten
omgelegd worden.

Splitsen van wegen is geen probleem, een beetje editor plaatst beide
stukken in de relatie.