> Sommige dingen zitten al in Validator, maar daar wordt niet vanuit
> een autorouter oogpunt naar gekeken.

Mijn ervaring is dat op dat punt de data gemiddeld genomen behoorlijk goed is.
Er zitten wel foutjes in die een validator kan vinden maar het is een relatief
laag percentage.

> Fixen op basis van "ik ken de omgeving" is natuurlijk nooit voldoende
> om alle data op te poetsen, vooral omdat je de fouten vaak niet
> ziet.

Bij de fouten die ik tegen komt bij het gebruik van route software is juist
wel lokale kennis vereist.

Om een voorbeeld te geven, het stukje fietspad waarmee je de Holterbergweg
kan oversteken ontbrak voor een deel (zie
http://tile.openstreetmap.nl/?zoom=18&lat=52.3135&lon=4.9351&layers=B00000FF).
Dat kom je pas tegen als je daar langkomt.

Eigenlijk zou het stuk fietspad aan de noordoostzijde van de Holterbergweg
tijdelijk weggehaald moeten worden omdat het op dit moment ontoegankelijk is.

Ik vraag me af hoeveel fietspaden die langs andere wegen lopen netjes met
oneway getagd zijn.