Als je op Niehove zoekt zal je zien dat die relatie samenvalt met de
stippellijn. Het is dus een bestuurlijke grens.
De legenda worden met de hand bij gehouden, misschien is de code
wijziging voor de bestuurlijke grenzen (van bepaalde niveaus) nog niet
handmatig toegevoegd.

Grenzen kunnen heel handig zijn voor bepaalde toepassingen, daarom
misschien niet voor u.

Het maken van een kaart bestaat voor een groot deel uit het maken van
keuzes. De makers van de standaard stijl hebben ervoor gekozen om de
bestuurlijke grenzen te tonen.
Er zijn vele andere kaarten die gebaseerd zijn op OSM (4 of 5 op de
osm.org website, maar ook op openstreetmap.de of openstreetmap.fr , of
kijk eens op gk.historic.place, zij bieden de mogelijkheid om te
kiezen tussen een 10-tal kaarten en overlays)

Je kan normaal gezien suggesties doen voor verbeteringen/wijzigingen
aan de standaard kaart op github [1] maar ik acht de kans heel klein
dat ze de bestuurlijke grenzen gaan verwijderen. Een van de doelen van
de standaard kaart is om mappers hun werk te laten controleren,
grenzen horen daar nu eenmaal bij.

mvg

[1] https://github.com/gravitystorm/openstreetmap-carto