Henk,

Zoals ik al schreef, je kan je probleem kwijt op de github site. Dat
is de enige plek waar de makers van de standaard kaart naar kijken.
En als je een wandelkaart wil, waarom gebruik je dan niet een van de
vele andere kaarten ? Er zijn topologische kaarten, er zijn
vrijetijdskaarten enz.
De standaard kaart op osm heeft niet het doel om een goede wandelkaart
te zijn. Het is een kaart waar mappers hun werk kunnen controleren (in
zekere mate).
De kaart is trouwens totaal onbruikbaar als wandelkaart in
berggebieden e.d. omdat alle paths en footways er op dezelfde manier
getoond worden.

mvg

ps. Vermoedelijk is het probleem met grenzen nog veel erger in Ierland
waar ze meer dan 60.000  townlands hebben gemapped :-)