On Tue, 17 Jul 2007 19:59:48 +0300, Octavian Rasnita wrote:

> perl -e 'print -3**2;'
> Iar rezultatul a fost -9.
> (-3)**2  e egal totusi cu 9.
> Fiind vorba despre perl versus Excel... cred ca programele open
> source aplica o matematica diferita de cea a programelor closed
> source. :-))

Probabil că notaţia asta aşa dezlântă, adică scrisă fizic din elemente
separate, poate fi generatoare de confuzii şi de aici necesitatea de a
utiliza paranteze. Pe calculatorul meu de buzunar dacă-i pot spune aşa,
care e foarte complex, un -3 ridicat direct la pătrat sau la o putere
oarecare pară îmi dă 9 sau numărul corespunzător pozitiv pentru puteri
mai mari. Fără să utilizez paranteze, dar este adevărat că are taste
dedicate, neinterpretabile.
Sau o fi şi ăsta closed source, deşi pe vremea când a fost fabricat nu
cred că exista conceptul de <ceva> source.

Iar pe de altă parte cred că ar fi bine ca cei care fac programe open
source să afle şi ei unii de alţii. Dacă mă duc în calculatorul din KDE
(parcă-i zice doar aşa, Calculator) şi tastez 3 după care ±, afişează
-(3); după care tastez funcţia la pătrat şi afişează -(3) ^2; dau enter
şi zice că 9.
Asta n-o mai remarcă nimeni din cei cu critica ?

Cristi