On Tue, 25 Sep 2007 00:55:18 -0400, Augustin Moga wrote:

> * Cine se-ntilneste in februarie 2008 in Geneva?

Conform directivelor ISO/IEC JTC 1, capitolul 13 referitor la procesarea
Fast-Track, „Any SC national body may appoint representatives to the
ballot resolution meeting, while those having voted negative have a
duty to delegate a representative.”.
Dacă este să meargă cineva acolo, probabil că acela va fi reprezentantul
ASRO responsabil de comitetul tehnic CT210, adică domnul Teodor
Stătescu. Asta dacă ASRO va avea bani să îl trimită :)

> * Ce mandat vor avea participantii la intilnirea asta de la Geneva?
> Adicatelea, o sa fie acolo oameni care pot schimba votul unei tari
> (din "nu" in "da" cu/fara comentarii, sau invers) pe loc? 'au
> participantii doar iau notite pe care urmeaza sa le prezinte "acasa",
> in fata comitetului care a votat initial?

Luați de studiați
http://www.jtc1sc34.org/repository/0725.pdf
http://www.iso.org/iso/newsandmedia/pressrelease.htm?refid=Ref1070

> ps/ Aaa, si o alta chestie. Inteleg ca exista cinci variante intre
> care pot alege cei care voteaza:
>    - Nu
>    - Nu cu comentarii
>    - Abtin
>    - Da cu comentarii
>    - Da

Nouă ni s-a spus așa:
- dacă votul este NO sau abținere, atunci comentariile sunt obligatorii
- dacă votul este YES, atunci nu este nevoie de comentarii

Una dintre probleme este că se pare că am fost puși pe o pistă falsă și
asta nu din nu știu ce mișcare subversivă malefică, ci dintr-un fel de
habar n-amism. Ceva comentarii au fost, dar pentru că ni s-a spus că
YES-ul nu necesită comunicarea comentariilor, nu și-a pus nimeni
problema de a le include în răspunsul trimis.
Abia de curând (pe la sfârșitul lui august, într-o discuție pe lista
diacritice de pe Google Groups) am aflat că există o notă în
documentele ISO care zice că „Conditional approval should be submitted
as a disapproval vote.” (capitolul 9.8,
http://isotc.iso.org/livelink/livelink.exe/fetch/2000/2489/186491/186605/Chapter9.html).
Cu alte cuvinte, cele câteva comentarii care au fost ar fi fost
suficiente pentru a spune „dom'le pe ansamblu noi suntem de acord cu
această propunere de standard și așteptăm să vedem rezolvate aceste
obiecții, așa cum ași promis (că chiar au promis :); conform procedurii
de votare Fast-track de la ISO deocamdată trebuie să zicem NO, urmând să
evaluăm comutarea în YES în clipa când veți corecta sau contraargumenta
obiecțiile noastre”.

Cristi