Hola,

Estic completament d'acord amb el Marcelo.

El secret està en "el model de negoci". Sobre el que es cobra i sobre
el que no. Pero la meva esperança es que aquestes primeres maniobres
de "intercanvi" entre el model de negoci del soft lliure i el model
privatiu acabaran, molt a pesar dels estrategues de microsoft,
fent-los hi canviar a ells el model de negoci cap a models més propers
a l'obertura....

Fent de Gurú (es gratis i no costa gens): D'aquí 10 anys els ingressos
de Microsoft per Llicencies seran 20 vegades menys que ara.... I és
possible que ja no cobri per Llicencies.

El Software Lliure es una tecnologia i, sobretot, una estrategia
política i legal que pot acabar amb el model de negoci per llicencies
si la comunitat de SLL sap defensar be el model.... I ara per ara sòc
bastant optimista...

Al tiempo....

Josep

El 21/12/06, Marcelo D'Elia Branco <[EMAIL PROTECTED]> ha escrit:

gràcies per l'esclariment Jordi,

el que em preocupa és la Microsoft entrant en el negoci del programari
lliure...amb el seu vell modêlo de negocis...

Per a mi, l'èxit del programari lliure està que construïm un NOU modêlo
de negocis, amb aprofitament del coneixement local i nacional i amb un
ecosistema d'empreses petites i mitjanes. Això la Microsoft mai va a
fer...

El meu temor és que la Microsoft monopolitzi i creu paranys de
aprisionamento tecnològic dels seus clients, també en el mercat de
programari lliure.

No és para això que vam lluitar tant!

bon nadal per a tots

marcelo