A Dijous 28 Desembre 2006 12:02, Eduard Pertíñez i Juncosa va escriure:
> El dia que Novel va anunciar la compra de SUSE jo vaig suprimir de la
> llista de distros possibles SUSE.
>
> En primer lloc perquè SUSE deixava de ser europea per passar a ser nord
> americana, i per tant la tecnologia i know-how que assolís SUSE ja no era
> un bé per Europa sinó per USA.
>
> En segon lloc perquè no cal oblidar que EL MILLOR CLIENT QUE HA TINGUT MAI
> NOVELL HA ESTAT SEMPRE MICROSOFT.
>
> És veritat que Microsoft paga tard. Cal denunciar-los a la justícia,
> invertir temps i diners en advocats, i recursos, i més advocats i més
> recursos.

> [...]

Estic bàsicament d'acord amb els teus arguments, excepte en el punt on
remarques l'enfrontament Europa - USA.

Reconec que jo inicialment també vaig tenir la mateixa sensació que tu, que
Europa hi sortia perdent, però després d'una mica de reflexió vaig adonar-me
que aquesta mena d'arguments nacionalistes tenen poc o cap sentit en el món
del programari lliure, perquè en aquest entorn, la major part (si no tot) el
know-how és públic i el pot usar qui vulgui. És com el coneixement científic
del segle XVIII, que circulava lliurement entre els científics de diferents
nacions, fins i tot en temps de guerres.

A més, si seguim aquest raonament hauríem d'abandonar també moltíssim
programari lliure desenvolupat als Estats Units totalment o en part,
començant per Gnome (tot i que jo usi KDE) i acabant pel mateix nucli Linux.

En la resta, d'acord.

Orestes.