Permeteu-me que discrepi.

El know-how va molt més enllà de les puntuals persones que desenvolupen un
projecte concret.

Una distro és en ella mateixa un projecte concret. I el coneixement sobre com
es crea i manté una distro és fonamental. Tant fonamental com el coneixement
de com es ven, com es modifica, com s'aconsegueixen clients, o com i en quins
projectes es posa l'equip tècnic que tens a disposició.

I no s'improvitza.

A Catalunya podem tenir un excelent tècnic en creació d'una distro, com
l'antoni mirabete.

Però de tenir un excelent tècnic com en Mirabete a tenir una estructura
empresarial que suporti una distribució com Mandriva o RedHat o SUSE, hi ha
una gran distància.

Una distància gegant.

Perquè si tinguessim a Catalunya una Mandriva, aquesta mateixa Mandriva seria
la que obriria les portes de l'administració al programari lliure i guanyaria
concursos.

I després, la nostra Mandriva seria la que guanyaria concursos arreu d'Europa
o del món.

El coneixement, en el programari lliure, com en tots els altres camps de
l'economia, afecta moltes àrees. No només l'àrea dels programadors.

És com dir que el Barça, com que té jugadors internacionals, no importa si és
de Barcelona o si un dia el compren els Californians i passa a jugar a San
Francisco.

Si que importa. I no només per condicionants emotius. Sinó per condicionants
econòmics.

Eduard Pertíñez
http://www.bredax.com

A Dijous 28 Desembre 2006 14:55, Jordi Mas va escriure: