Kedves Pancsa!

IMHO a keresett § az SZJA tv-bol:

Az adóbevallást helyettesítő munkáltatói és ezzel egyenértékű elszámolás
12. § (1) A munkáltató a magánszemély nyilatkozata alapján az összevont
adóalapot és annak adóját megállapítja, befizeti, túlfizetés esetén az
adókülönbözetet visszatéríti. Ez a nyilatkozat az adóbevallással
egyenértékű.
(2) Az (1) bekezdés rendelkezéseinek alkalmazásával lehet eljárni -
figyelemmel a (3) bekezdésben foglaltakra - akkor, ha
a) a magánszemélynek kizárólag egy munkáltatótól származik önálló vagy nem
önálló tevékenységből bevétele, egyéb jövedelme, valamint akkor is, ha
kizárólag a munkáltatójától szerez osztalék, árfolyamnyereség címén
jövedelmet, továbbá akkor is, ha az önkéntes kölcsönös biztosító pénztár
által jóváírt támogatói adományt kizárólag a munkáltatója fizette be;
b) a magánszemélynek az év során kizárólag egymást követően több
munkáltatótól származott az a) pontban említett jövedelme, és erről a
korábbi munkáltató(k) által szolgáltatott igazolást átadja az adó
megállapítására jogosult munkáltatónak;
c) a magánszemély adóköteles társadalombiztosítási ellátás, a tartalékos
katonai szolgálatot teljesítők részére fizetett illetmény, a foglalkoztatás
elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról szóló törvény alapján
folyósított munkanélküli járadék, pályakezdők munkanélküli segélye,
átképzési és képzési támogatás címén szerzett jövedelmet az a) vagy b)
pontban foglaltak mellett;
d) költségvetési szervek központosított illetmény-számfejtési körébe tartozó
kifizető munkavállalója ugyanazon illetményszámfejtő helyhez tartozó más
kifizetőtől szerzett az a) pontban említett jövedelmet;
e) a társas vállalkozás, a polgári jogi társaság magánszemély tagjának
kizárólag ugyanazon társaságtól származik az a) pontban említett jövedelme;
f) a magánszemélynek más kifizető(k)től az adóévben összesen 10 ezer
forintot meg nem haladó osztalékjövedelme származik - feltéve, hogy abból az
adó levonása megtörtént -, és az e bekezdésben foglalt feltételek egyébként
fennállnak, azzal, hogy a más kifizető(k)től származó osztalékjövedelmet a
munkáltatói elszámolásban nem kell feltüntetni;
g) az e bekezdésben említett feltételek egyébként fennállnak, és a
magánszemély a mezőgazdasági őstermelői tevékenységével összefüggő
adókötelezettségének egyszerűsített bevallási nyilatkozattal tesz eleget.
(3) Nem helyettesítheti az adóbevallást a munkáltatónak tett nyilatkozat
akkor, ha
a) a magánszemélynek az adóév utolsó napján nincs munkáltatója;
b) a magánszemély bármely bevételéből a jövedelmet tételes
költségelszámolással kívánja megállapítani;
c) a magánszemélynek egyes külön adózó jövedelmei után adómegállapítási
és/vagy adófizetési kötelezettsége van, kivéve, ha egyébként a (2) bekezdés
a) vagy e) pontjában foglalt feltételek teljesülnek;
d)
e) a magánszemély olyan mezőgazdasági őstermelő, akinek az e tevékenységéből
származó bevétele az adóévben a 250 ezer forintot meghaladja, kivéve ha
egyszerűsített bevallási nyilatkozatot kíván tenni és annak feltételei
fennállnak;
f) a magánszemélynek az adóelőleg-fizetésre vonatkozó szabályok szerint
költségkülönbözet vagy adóelőleg-különbözet alapján meghatározott adót kell
fizetnie.

   Ez alapjan neki kell elkeszitenie az adobevallasat!

Udv,

Csaba



_______________________________________________
Akta mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://openforum.hu/mailman/listinfo/akta

Antwort per Email an