כמה אתה מתפלסף תהיה בריא. :)

Shachar Shemesh wrote:
> עכשיו, בואו ננהל דיון ענייני. המכרז הנדון פורסם בכל אמצעי הפירסום שעמדו
> לרשות העמותה. מי שאתה טוען שצריך היה לגשת לזכות במכרז לא ניגש אליו, כך
> שהחוקים לעיל לא מאפשרים למארגנים לתת לו כסף. להכריח את הזוכים לשתף פעולה
> עם גוף שלישי לא שונה מתפירת מכרז בשום צורה. הביקורת היחידה ששמעתי שהיתה
> יכולה להחשב לגיטימית זה שדוביקס היה יכול לקבל הודעה מוקדמת שמישהו זכה
> בכסף כדי לעבוד על פרוייקט שהוא משתתף בו. אני לא חושב שהביקורת הנ"ל
> מצדיקה את כמות הרעש שנעשה סביב הנושא.

הדבר הראוי שהיה לעשות הוא *לא* לבחור בפרוייקט תרגום מודל, להפנות את
מי שהציע את הפרוייקט הנ"ל לפרוייקט תרגום מודל הקיים, ולבחור פרוייקט
אחר במקום.

למה? כי אין לנו יותר מדי משאבים לבזבז בארץ על פורקים ושאר זכויות תוכנה
חופשית שיש בחו"ל. כי פרוייקט תרגום יכול לעבוד הרבה יותר טוב אם יהיו בו
10 אנשים מאשר 5 אנשים. כי אני באמת בספק שיש דרישה שד"ר מהטכניון תעבוד
על תרגום. כי אני חושב שפשוט שימוש בכסף, לנוכח המציאות הקיימת, לצורכי
שכפול ולא שיפור הוא פשוט ביזיון וצעד אחד אחורה.

המקור עושים רק *רע* בעניין הזה: במקום לבנות קהילה, לטפח אותה, ולבסס
אותה, אתם מפלגים את האנשים ע"י שימוש לא נכון במשאב זניח כל כך. ההתקוממות
פה היא לא בגלל הכסף: אני לא חושב שלדוביקס או כל כותב תוכנה חופשית אחרת
אכפת מהכסף. העניין פה הוא שעמותה שאנשים נתנו בה אמון יורקת להם בפנים,
ואתה ונדב מנסים לטייח את העניין.

תסתכל שוב על מה שכתבת. נראה לך טיעון ענייני? עדיף לך לחזור להתחבא מאחורי
"זה הכסף שלהם, שיעשו בו מה שהם רוצים".

שחר, כבר אמרתי לא פעם שלדעתי בניית קהילה של אנשים ש*עושים* הרבה יותר
חשוב מכל החולצות/דיסקים/אוגוסט פינגווינים. אני מצפה ממך לקצת כבוד עצמי
בנקודה הזאת ולהבין שנעשתה כאן טעות שלא תעשה.

אלעד

--
Elad Efrat