Nadav Har'El wrote:

> לדעתי, אין הבדל אמתי בין המקרים. מנהל מרפאה שקונה מכשיר CT הוא "צרכן" של המוצר
> הזה, גם אם זה מוצר מאוד יקר ונדיר. קל לדמיין מצב שבוא חברה מסוימת מכרה אלף
> מכשירי CT בכל העולם, ואז מתברר שיש באג בתכנה שלהם שלחברה לא מתחשק לתקן או
> שיפור שקבוצת רופאים רוצה לעשות. כפי שציינתי, זה בדיוק כמו סיפור המדפסת של
> ריצ'רד סטולמן - גם שם היה מדובר במוצר למקומות עבודה ולא לצרכנים פרטיים (באותה
> תקופה, מדפסות לא היו דבר מקובל בבתים פרטיים), אבל גם בעסק יש "משתמשים" כמו
> סטולמן שעשויים לרצות, באמת ובתמים, לשנות את התכנה.

> אני מצטער שאני מתלונן (כן, אני יודע, לא אתה כתבת את ה GPLv3...), אבל אני באמת
> [...]

צריך לזכור שהפקת הרישיון כללה תהליך של תיקונים והצעות. יכול להיות גם שהם
לא רצו ליצור רישיון שמהווה "גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה" מאחר ואז לא
היה לו שימוש בכלל.

המידע על ה-User Product נוסף בטיוטה השלישית כתוצאה ממשוב. מה שכתבתי כאן
הוא לפי הבנתי את הנושא. או'ריילי כתבו על זה:

http://radar.oreilly.com/archives/2007/03/gplv3_user_prod.html

אולי זה יעזור להבהיר את הנקודה.

בברכה
--