2009/9/23 Zohar Snir <zohars...@gmail.com>

שלום,

אני, כצפוי, מתנגד לעניין. גם בלי להדרש לעניין התכנים הלא חוקיים.

המשמעות שאני מבין מהמשפט "לאפשר מרחב ביטוי גדול יותר לחברי הקהילה" היא
שהכוונה היא שיכללו בפלאנט החדש פוסטים שאינם נוגעים לקוד מקור פתוח ותוכנה
חופשית.

נושאים כאלו, רק כדי להפוך לרגע דיבורים כלליים למשהו יותר קונקרטי, יכולים
לנוע מפוליטיקה (ישראל דמיקולו / הרשות הפלסטינית דמיקולו וכדו') דרך תרבות
(סרט מגניב שראיתי), קידום עצמי (תראו מה המוצר החדש של הסטארטאפ שלי עושה)
וסתם זבל (סוברו שנת 94 למכירה, מצב מכני מעולה).

היתה לי בעיה עם זה לגבי הפלאנט של ליאור והבעתי אותה מספיק פעמים. לשמחתי
ליאור בחר בכיוון שאני מעדיף אבל גם אם לא היה בוחר בכיוון הזה לא היתה לי זכות
לבא אליו בטענות. מדובר בפלאנט פרטי ואני יכול רק 1. להביע את דעתי באוזניו, 2.
להחליט אם להשתמש בו או לא.

המצב כאן שונה לגמרי. השרת, האירוח והמוניטין של עמותת המקור הם לא רכוש פרטי
של אף אחד.

שימוש במשאבים של עמותה צריך, לפי החוק, להעשות למטרה שלשמה פועלת העמותה.

עמותת המקור פועלת לקידום קוד מקור פתוח ותוכנה חופשית ולא לקידום חבריה/חובבי
קוד המקור הפתוח ו/או המטרות השונות (שאינן קשורות לקוד מקור פתוח ותוכנה
חופשית) שהם בחרו לקדם. שימוש במשאבי העמותה (שרת, אירוח, שם ולוגו) חייב
להעשות אך ורק למטרות של העמותה. ניתן לשנות את מטרות העמותה (או לנסות, לפחות)
אבל הדבר כרוך בשינוי התקנון שדורש הצבעה של החברים ובאישור של רשם העמותות.
אזכיר דיון קטן שהתקיים, למיטב זכרוני, באסיפה שלפני שנתיים, לגבי קידום נושא
תוכן חופשי. ההחלטה הסופית, במילה אחת, למי שלא זוכר, היתה "לא".

סימן א' - סעיף 12:

לפעול לקידום מטרות אחרות, אשר על פי שיקול דעת וועד העמותה נלוות למטרות
> המפורטות לעיל או מסייעות בקידומן.

מעבר לעניין השימוש שלא למטרות העמותה לעיל, ש"רק" מנצל משאבים למטרות לא
ראויות (לעמותה. אני ממש לא טוען שתוכן כלשהוא של מישהו אינו ראוי כשלעצמו)
ישנה גם אפשרות (לדעתי וודאית, נוסח "רק עניין של זמן") לפגיעה משמעותית
במוניטין של עמותת המקור כשפוסטים בעלי אופי פוליטי, אישי, שנוי במחלוקת, או
סתם מכירתי (הסוברו למכירה מקודם) יופיעו מתחת ללוגו ולשם שלה.

המשאבים לצורך הפלאנט זניחים לדעתי.

אני מבקש מהוועד לשקול את הנושא מחדש.

האפשרויות שנראות לי מתאימות (אם כי ברור שאינן היחידות):
1. בלי פלאנט חדש. הפלאנט הקיים מספק לטעמי.
2. פלאנט חדש תחת כנפי המקור אבל עם כללים שמבטיחים תוכן שמתאים להופיע תחת
כנפי המקור.

אני דווקא שמח שיש עניין בתוכנה חופשית וקוד פתוח במובן הרחב, ומאמין שנושאים
ותכנים הקשורים לרוח התוכנה החופשית מקדמים אותנו כקהילה. וזאת כל עוד לא
מתפרעים לכיוונים לא סבירים.

אני מציע שניתן לפלאנט זמן להוכיח את עצמו לטוב או לרע או לכלום, ואם עדיין
יהיו השגות בנושא נדון בהם.

בברכה,

אייל

2009/9/23 Oron Peled <o...@actcom.co.il>

On Tuesday, 22 בSeptember 2009 23:24:24 Tomer Cohen wrote:
> אולי לא חייבים חוקה כדי לפרסם תכנים, אבל סט קצר של חוקים או כללים ישפר מאד
> את תפקוד ומראה האתר החוצה.

לא חסרים כללים, חסר מי שיאכוף אותם...

Wanted: a cabal with a differential SCSI cable (aka LART).
       Mastery of Latin and other obscure scripts is a definite advantage.

Marc were are you?

--
Oron Peled                                 Voice: +972-4-8228492
o...@actcom.co.il