הי עומר,

On Tuesday 03 August 2010 18:48:57 Omer Zak wrote:
> מפעם לפעם פונים אלי אנשים ומבקשים עצה איך להכנס לתחום פיתוח תוכנה.  בדרך
> כלל הם למדו משהו, לא עבדו כמה שנים בתחום ועכשיו רוצים לרענן את
> המיומנויות שלהם ואחר כך למצוא עבודה בתוכנה.
> אני תמיד ממליץ להם לחפש אחר פרויקט תוכנה חופשית ולתרום לו מזמנם.
>
> עכשיו עלה בדעתי שאולי הם לא מוצאים את ידם ואת רגלם בערימת פרויקטי התוכנה
> החופשית הקיימים בכל העולם.  לכן כדאי לרכז מידע על פרויקטים מתאימים
> לאנשים כאלה, כדי להקל עליהם למצוא פרויקט כלבבם.
>
> הקריטריונים:
> 1. הפרויקט מתקיים בישראל או רלבנטי לישראל.

מדוע זה קריטריון רלבנטי?

> 2. לפחות חלק מהעבודה יכולה להתבצע על ידי מתחילים - בדיקות תוכנה ודיווח
> על בגים, תרגומים, כתיבת תיעוד עבור המשתמש, תיקון בגים פשוטים.

כמעט בכל פרוייקט יש מקום לכך.

> האם יש כבר ריכוז מידע כזה באיזשהו מקום?

כן. ראה:

http://openhatch.org/

זה לא ייחודי לישראל אבל בהחלט יש שם ריכוז של מידע כזה.

> אם לא - ואת/ה מעורב בפרויקט כזה, בבקשה לשלוח לי מידע על הפרויקט (קישור
> לאתר של הפרויקט, איזו עבודה למתחילים יש, ומיהו איש הקשר).  הכוונה היא
> להעביר את המידע לפונים אלי ובמשך הזמן לפתוח עמוד ב-Wiki של העמותה.

אני מוכן לחנוך אנשים בפרוייקטים שלי:

* http://www.shlomifish.org/open-source/

* http://search.cpan.org/~shlomif/

עד עכשיו פנו אליי מספר אנשים כדי שאחנוך אותם (חלק גדול מהם היו הודים משום מה),
אבל נכון לעכשיו לא יצא מזה הרבה. אני עדיין לא התייאשתי, אבל אני קצת קיויתי
שלאנשים שפונים אליי תהיה קצת יכולת התמדה או לפחות שאפילו ישיבו לי לאמייל
שכתבתי.

התחלתי גם לכתוב את המסמך הזה:

http://www.teachingopensource.org/index.php/How_to_start_contributing_to_or_using_Open_Source_Software

יש שם הפנייה למסמכים דומים שנכתבו לפניי ושלא הייתי מרוצה מהם.

בכבוד רב,

        שלומי פיש