אני מבין את הכעס שלך, והאמת שייעצתי לכל מי ששאל אותי בעבר על תבניות עם "קוד
סודי" לשמור מרחק מהן, אבל עדיין אתה לא יכול לרוץ ולהסיק מסקנות.

אותו גורם שפרסם את התבניות הללו עשה זאת על דעת עצמו, ויכול לטעון שהטריק הזה
שלו לא נועד למטרות פגיעה או השתלטות על אתרי צד שלישי (ועובדה שזה גם לא
קרה), ואולי אפילו פרסם תנאי שימוש שציינו את העובדה שהוא שותל פרסומות באתרים
מרוחקים.

הוא כנראה לא פרסם שום גילוי נאות, וכאן כנראה הבעיה. החובה שלנו כמשתמשים
טובים היה לזהות את המחדל ולהתריע עליו ולכן אנחנו יצאנו הכי בסדר מהסיפור.

היום אנחנו נתקיף אותו ונפרסם בחוצות העיר את שמו וכתובתו ונמליץ לא לעשות
איתו עסקים. מה הלאה, מה נעשה מחר? אנחנו יכולים לחכות עד שיופיע הברנש הבא
שינסה לעשות תעלולים דומים, ואנחנו יכולים גם לחנך את המפתחים הישרים לפעול
ברוח הקוד הפתוח ולתרום חזרה שינויים שהם מבצעים. לדעתי חינוך המשתמשים זו
המטרה העליונה שלנו כרגע.

*Tomer Cohen*
http://tomercohen.com