On Mon, Nov 26, 2012, Amichai Rotman wrote about "פארסת ההצבעות הממוחשבות
בליכוד":
> לא הגיע הזמן שנספק אלטרנטיבה לינוקסאית למערכות מסוג זה?
> הרי יש בנינו נותני שרותים לעסקים. לי זה ניראה כפרוייקט קלאסי לקוד פתוח...

לדעתי, זה ממש לא פרויקט "קלאסי" לקוד פתוח, גם מבחינת הנושא (יש מעט
מתכנתים שיש להם itch לכתוב מערכת הצבעה) וגם מבחינת תמהיל הפויקט (תכנה היא
רק חלק מהפרויקט. יש גם חומרה (מחשבי ההצבעה), ציוד תקשורת (לדוגמה, חיבור
סלולרי לאינטרנט) ועוד.

כמו כן, אין שום דבר ספציפי בישראל בפרויקט מסוג זה, כך שהסיכוי שדווקא
ישראלי יחליט לעשות אותו הוא קטן.

אבל אם בכל זאת מישהו יחליט לקחת על עצמו פרויקט כזה, יש לי רעיון איך להתחיל:
בחירות לעמותת המקור. אסביר: בעבר, ניסינו להחליף את ההצבעות בעמותה (בעיקר
לבחירת הוועד) בבחירות דרך הרשת. אך לפי מה שהבנתי אז, זה היה בניגוד לחוק
(למרות ששווה לבדוק שוב). אז אולי, במקום בחירות ברשת, אפשר לעשות משהו כמו
הבחירות בליכוד (רק ללא הפאדיחות): ועדת הבחירות של "המקור" ישימו מחשב אחד
בכל עיר, בכמה ערים (תל-אביב, חיפה, ירושלים וכד'), וחברי העמותה יוזמנו
למחשב הקרוב אליהם כדי להצביע.
כרגע, הסיכוי שאגיע לתל-אביב כדי להצביע בבחירות לוועד הוא אפסי. הסיכוי
שאעשה זאת אם תהיה הצבעה גם בחיפה (או במקום קרוב עוד יותר למקום מגורי)
גדול יותר.

--
Nadav Har'El                        |     Tuesday, Nov 27 2012, 13 Kislev 5773