On Tuesday 27 November 2012 15:04:35 Nadav Har'El wrote:
> On Tue, Nov 27, 2012, Ira Abramov wrote about "Re: פארסת ההצבעות הממוחשבות
בליכוד":

> אני באמת מאמין שקהילת המחקר הקריפטוגרפי כבר התגברה על מכשולים גדולים
> יותר מאשר יצירת מנגנון הצבעה שלא יהיו בו הטיות/באגים/דליפות מידע.
>
> נכון, צריך שהקוד של מערכת הבחירות יהיה פתוח. אבל מכיוון שאני חושב ש*כל*
> קוד צריך להיות פתוח, זה לא ממש מפתיע שאני חושב כך גם על קוד זה :-)

בבחירות לועד של הסדנא לידע ציבורי השתמשנו במערכת helios, שנותנת בערך מה שאתה
מדבר עליו (אבטחה קריפטוגרפית, כאשר כל מצביע מקבל חתימה של ההצבעה שלו ויכול
„לוודא” אותה). בשורה התחתונה, כמובן שנדב צודק – המערכת מותקנת ומופעלת
(ומתוקנת, אם יש בה באגים) ע״י אנשים – ועדת הבחירות לצורך העניין – שקהל הבוחרים
צריך לסמוך עליהם, וקשה לי לראות מערכת כזו מופנה לקהל הרחב (בפרט, קהל שלא יודע
מה זו חתימה דיגיטלית ומה עושים אתה).

‏http://heliosvoting.org/‎

שי