היום בבוקר קיבלתי מועדת העתירות של מפלגת העבודה הודעה על כך שפנייתי הועברה
לוועדה אחרת ובתגובה שלחתי להם את המכתב הרצ"ב שמסביר מדוע הפניה כן מופנית
אליהם.

לפני מספר דקות קיבלתי מהם תשובה שמציעה לי למשוך את העתירה היות והמפלגה
החליטה לא להשתמש במערכת הממוחשבת להצבעה. אני מתייעץ עם שני שותפי לעתירה,
אבל ככל הנראה, אכן נמשוך אותה.

לגבי הדברים שנאמרו פה, הקהילה הקריפטוגרפית אכן פתרה במידה רבה את הבעיות של
הצבעה ממוחשבת והתוצאה היא המערכת שסיפרתי עליה באחד האימיילים הקודמים
שמתאימה להצבעה מעשית ומערכת הליוס שהוזכרה כאן שמתאימה להצבעה על גבי
האינטרנט. אני חוזר על עמדתי שמעבר לבעיות ההנדסיות, הצבעה אלקטרונית היא בעיה
קריפטוגרפית סבוכה ביותר.

נדב הזכיר פה איזושהי סכמת הצבעה שהשתמשו בה, אני אשמח לקבל את הפרטים כדי
לראות את בטיחות הפרוטוקול. אגב, אחת הבעיות המיידיות היא חשש מפני קואליציה
בין שני האנשים שמחזיקים את המידע. יתרה מכך, זאת נשמעת כמו בעיה אינהרנטית
שאי אפשר לבזר ליותר משני אנשים.

תומר