2012/11/27 Nadav Har'El <n...@math.technion.ac.il>

> [...]
> מערכת "רצינית" שנועדה לסגור את כל החורים. אני בטוח שבזמן שעבר מאז
> (שמונה שנים) פותחו אלגוריתמים ותכנות יותר מלאות.
>
> אתה צודק שבשיטה שהשתמשנו בה אז, יכלו שני הצדדים של הוועדה (הבודק והסופר)
> לשתף פעולה ולגלות ביחד מה הצביע אדם מסוים. ניתן די בקלות להרחיב את
> המספר 2 לכל מספר אחר, כך שצריך שיתוף פעולה של 3 או 10 אנשים משלבים שונים
> של התהליך כדי לגלות מה אדם מסוים הצביע. נשאלת גם השאלה, עד כמה בעיה זו
> חמורה למעשה. כבר היום, די קל לועדת הקלפי "לסמן" מעטפה שניתנה לאדם מסוים,
> ואז בזמן הספירה לבדוק מה נמצא בתוך המעטפה המסומנת.

אני מתקשה לראות איך ניתן להרחיב את המספר הזה ל-3 או ל-10. המצב הקיים שונה
משתי בחינות:
1. כאשר מדובר על אופרציה של הצבעה אמיתית, ההשפעה של קלפי אחת אינה גדולה.
2. בדרך כלל, מפקחי הקלפי והסופרים אינם אותם אנשים.

> כאמור, בהחלט ייתכן שקיימות שיטות הרבה יותר טובות.

גם מצידי, אין לי ספק שהפתרון שאתה מדבר עליו ישים (או היה ישים) לקונטקסט
המדובר. כל המטרה שלי היתה להעיר שהוא סקיילאבילי להצבעה אמיתית.

תומר