On 01/07/13 00:11, guy keren wrote:

> אני לא מבין - מישהו תרם כסף למטרה ספציפית, ורק למטרה ספציפית. כל
> הויכוח הזה מיותר לחלוטין.
>
> במקום להגיד "איזה יופי", אנשים מתלוננים ש"היה צריך לעשות משהו אחר?"

למען הטהרנות, ותוך הבהרה שאני מסכים עם כל מילה שגיא אמר, רק רציתי להוסיף
משהו קטן ולתת הבהרה.

כשמישהו תורם כסף לעמותה למטרה ספציפית, כן מותר להעביר ביקורת אחת. מותר
לטעון כלפי הוועד שהוא לא היה צריך לקבל את התרומה כלל. מרגע שהוועד קיבל
את התרומה (ובמקרה הזה אף אחד לא טוען שזו תרומה למטרה לא ראויה), *חובה על
פי חוק* לוועד שלא להפנות את הכסף לאף מטרה אחרת, לא משנה עד כמה ראויה אף
היא, או אף ראויה יותר.

ועל כן, במקום הויכוח שהיה, היה ראוי שיקרה אחד משני דברים. או שהיה עולה
טיעון (ולא נראה שיש פה מישהו שחושב שהוא רלוונטי) שהיה צריך לדחות את
התרומה. או שאנשים היו אומרים "וואלה, אבל חשוב לא פחות לתרגם את התוכנה.
בואו נראה איך אנחנו דואגים לכסף גם לזה".

שחר