עמיחי, pick your battles....
מניסיון עם מערכת החינוך, וממשל זמין גם אם תביא טכנולוגיה מושלמת כאלטרנטיווה
וגם אם יהיו בכנס מח הבא 500 מתנדבים - זה לא ישנה כלום.
תסכל על איך לינוקס והקוד הפתוח הכריעו במאבקים עד היום - זה תמיד היו בצעדים
קטנים וביצירת מסה קריטית.
החוכמה היא לא להתנגד למיקרוסופט אלא להיעזר בה - יוצא לי הרבה לעבוד בשת״פ עם
חברות רבות ואתה תופתע כמה פתיחות יש גם במיקרוסופט (בעיקר בצוותי הענן -
azure) שלה לקוד פתוח (כל עוד זה משרת את המטרות שלהן -onboarding לazure).
אני יודע בוודאות שהדרך לפנות למשרדים ולחולל את השינוי היא דרך האפליקציה -
אם אתה רוצה לחולל שינוי תחזק את קהילת המוודל (שהיא סוכנת השינוי המשמעותית
בתחום החינוך) ותנסה לשכנע - בית ספר אחרי בית ספר, משרד אחרי משרד.
לי ממש לא איכפת על איזה ענן הלינוקס שלי יושב (גם אם יש מהירים, חזקים, טובים
יותר וכוו...) - היום ניתן להתקין אובונטו רדהאט וסוזה על azure.
יש להם כבר יחסים של ספק ולקוח מול מיקרוסופט -לא צריך להפר את זה אלא לעזור
למיקרוסופט להעביר את הלקוחות שלה לענן שלה ובתהליך לאמץ את האפליקציות
הפתוחות כסוכני שינוי למעבר הזה.
מי שמתווה את הדרך לדעתי זה נדב קוולרציק במה שהוא עושה בתחום המוודל - צריך
להציג פתרונות יעילים יותר חכמים יותר (וזה שהם מסונכרנים עם האינטרס של
קבוצות במיקרוסופט זה רק טוב לך). אם זה ממש חשוב לך - צור איתו קשר ושאל אותו
איך אפשר לעזור.
שיהיה לכם ברור - בסוף אנחנו ננצח - לא בגלל המתנדבים או המקור אלא בגלל
שהטכנולוגיה עדיפה וזולה יותר בטווח הרחוק.
בסוף רשתות שלמות כמו אורט או בערך כל אוניברסיטה בארץ עוברות לשימוש
באפליקציות קוד פתוח כמו מוודל, גומלה,דרופל, וורדפרס וכו... והאימוץ של
האפליקציות האלה מחולל בעקיפין את השימוש בלינוקס.
אז תסלחו לי שאני לא מסמן את מיקרוסופט כאויב אלא דווקא כהזדמנות - תשתפו איתה
פעולה ואם המטרה שלכם זה יותר קוד פתוח ביותר מקומות ויותר מהר אז יפתיעו אתכם
מי נמצא באותה סירה איתכם.
ליאור

2013/11/23 Amichai Rotman <amic...@iglu.org.il>

> אולי תציעו דרכים לשנות את המצב, במקום להמשיך ולציין עד כמה המצב גרוע?
>
> הרי המצב הקיים הוא לא חוקי לכאורה: התקשרות של משרד ממשלתי עם ספק בודד ללא
> מכרז זו פגיעה בתחרות.
>
> הכל תלוי בנו כקהילה. למי מכם יש קשר לחברי כסת הרלוונטים?
>
> האם אני היחיד שרוצה להניע שינוי?
>
> האם עד כדי כך מצב הקהילה בכי רע?
>
> למה קיימת עמותת "המקור"?!
>
> עמיחי.

>>> 2. לחץ מהבחינה הכלכלית.

--

Lior Kesos - http://www.linnovate.net
Linnovate - Community Infrastructure Care