2013/11/23 Agmon <agm...@gmail.com>

> יופי, מגניב. מה הקשר?
> בארה"ב יש את הפערים הגדולים ביותר בעולם המערבי בין עשירים לעניים. החוב
> שלהם עלול למוטט את כל העולם לכאוס.

החוב של האמריקאים נוצר בגלל אטטיזם, לא בגלל פערים. "ארה"ב" היא לא מדינה אחת.

> בסין,מליונים חולים בסרטן בגלל הסביבה.
>

> היפנים כבר לא משתגלים, חיים לבד, ועד סוף המאה כמות היפנים תרד ל-50% שרובם
> המוחלט זקנים.
>

> וזה בלי להביא בחשבון שעד סוף המאה מפלס הים יעלה במטר ומספיק כדי שרצועת עזה
> תהיה וונציה.
>
> בכל מקום יש בעיות. זה לא אומר שאנחנו עובדים נכון.
>
> זה כזה מגניב להגיד שיש בעיות במקומות אחרים ולכן הבעיות כאן פחות נוראיות.
> אבל בסופו של דבר, זה אתה והילדים של כולנו שיוכלו את השיט שהפוליטקאים שלנו
> מייצרים. במערכת החינוך ובכלל.

לגבי צרפת: הנקודה היא שבדומה לישראל, צרפת מתנהלת בצורה כלכלית מאוד גרוע. אז
לבוא ולומר ש"צרפת מעודדת תוכנה חופשית", תוך התעלמות מוחלטת משאר ההחלטות
השגויות שלה זה פשוט עלבון לאינטילגנציה.

בקשר לחינוך ופוליטיקאים: בתגובה הראשונה שלך כתבת "החינוך מופרט" (זה שקר של
פוליטיקאים כך שזה קצת מפליא אותי שאנשים אשכרה קונים אותו), כאילו זה הדבר
הכי גרוע שקרה מאז הכיבוש. עכשיו אתה מתלונן על זה שהשיט שהילדים יאכלו נגרם
בגלל הפוליטיקאים? מסכים לגמרי. הדרך היחידה לנתק את ההשפעה של הפוליטיקאים על
החינוך של הילדים שלי ושלך, אם תרצה בכך, היא לא אחרת מאשר "להפריט" את מערכת
החינוך. המרכאות הכפולות בכוונה, כי יש מודלים אחרים למערכות חינוך שעיקרם הוא
הפרטה במובן שהבחירה בחינוך ניתנת להורים, ולא לפוליטיקאים - כמו למשל שיטת
הוואוצ'רים.

השקר שהמדינה מנסה לדאוג לאזרחיה לא נובע מ"שקר" הכיבוש. המדינה פשוט לא מנסה
לדאוג לאזרחיה, אזרחיה הם אלו שמנסים לדאוג לאזרחיה והמדינה רק עומדת באמצע
ומפריעה. בסך הכל, להאשים את כל מה שקורה ולטעון שלאף אחד לא אכפת מאף אחד
בגלל הכיבוש זה שקר במקרה הטוב והזיה במקרה הרע (או הפוך). כמו שאמרתי, לאנשים
אכפת מאנשים, המדינה רק נמצאת שם כדי לשמור עליהם ולא כדי להכריח אותם "להיות
אכפתיים".