On Tue, 3 Aug 2004 17:27:44 +0200, Ermengol Bota wrote:
> Ostres, ara si que no entenc res de tot plegat. :-/
> Suposo que vols dir que m'he passat de voltes i que no n'he encertat
> ni una.  Però com que no em rebats res del que et dic....

És que no vull seguir el fil.  Ha sortit de mare.  Vaig insistir en
que no es portés al terreny personal i no ha estat possible.

Quan l'interlocutor parla de persones i actituts en comptes de coses,
el fil s'ha de deixar immediatament.   Si et responc és perquè no
m'agrada ignorar missatges llargs on es veu un interés a l'altre
costat.

> [...]
> alguna cosa dec dir malament pq. mai em responguis directament.  En
> totes les respostes com a màxim m'has dit que si soc tant bon
> escriptor i ser explicar tant bé les coses (cosa que ja he dit que no
> ser fer)  ho expliqui.
> Encara no m'has dit pq. copiar una foto que inclou la referència és
> fer una obra derivada, o pq. si en gorka posa un text en angles li
> haig de fer cas, o pq.  en gorka si copia coses no cal que ho digui
> però si ho fem nosaltres si, o pq. no compleix les lleis de l'APD, o
> pq. escrius amb tants imperatius, o si realment creus que escrivint

És que trobo totalment fora de lloc donar explicacions de perquè sóc
d'aquesta o una altre manera.

Analitza el que dic i no com et sembla que ho dic.  El *com et sembla*
és perquè a algú altre potser li agrada.  Perquè no és fàcil
expressar-se per e-mail.

Sobre les altres qüestions, s'en podria parlar si hi hagués unes
mínimes garanties de que es podrà mantenir el cap fred al llarg de
tota la conversa, però per ara no és el cas.

> Però és igual, lo del to em sembla que no ho entenem igual. Simplement
> rellegeix el teu ultim mail a la llista Segonss tu, de tant curt que
> és i de tantes veritats  que diu ningú s'hauria d'ofendre, no?. Però
> vaja....

En detectar que algú té tendència a agafar-se així el que dic, amb la
paraula ofendre planant com un voltor, el més recomanable és passar
llis.

Ara, si pots argumentar, amb el cap fred, de que cal llibertat per
escollir entre la llibertat i l'esclavitud (*), parlem-ne.

(*) la esclavitut al món real és més terrible que al virtual, però
això no lleva que el virtual també tengui formes d'esclavitud i que no
estiguin molt exteses.

> " Des de quan la llibertat és una imposició i la servitud un dret? :)
> No dic que no useu programari privatiu.  Dic que si ho feu, pagueu i
> respecteu les llicències."
>
> Almenys aquest cop has posat un somriure, pero mira't els temps
> verbals que utilitzes. La paraula escrita és molt feble i si el de
> l'altra costat no està de bones et respondra simplement que qui ets tu
> per dir-li tot això.

Com l'acudit de l'Eugeni "--hola, com estas --doncs mira que tu".
Cap problema.  Però permet que no segueixi cap conversa amb algú que
s'agafi així les coses.  Per tot que has dit sembla que és el teu cas.
M'estires, no hauria de respondre perquè no porta a cap lloc de
profit.

Ja posats, observa el "no porta a cap lloc de profit".  Pot ser
interpretat com un imperatiu i pontificació qualsevol.  Simplement
espero que l'altre costat no tengui aquesta actitut i entengui que es
tracta d'una frase feta, entre persones intel·ligents que saben que no
hi ha res segur i que les excepcions es donen sovint.

Però és un poc llarg i cansat haver de fer tants aclariments i apunts
de politicorrectisme per demostrar la innocència als que estarien més
contents si no ho fos, d'innocent, perquè demostren per activa que
tenen el paràmetre crític_amb_aquest al punt 11 d'una escala entre 0 i
10.

Per tot plegat el més econòmic per jo és no entrar-hi.  Enten-me (no
és un imperatiu) si no ho faig.  Em sabrà greu si t'esforçes molt,
pensa (no és un imperatiu) també tu amb l'economia per coses que no
porten enlloc de profit (o difícilment sí) [cal que posi iconya ara?
... ]

> Potser al cap i a la fí, el problema serà meu que mai m'agrada dir les
> coses directament, i intento buscar la manera d'atreure a l'altra, no
> de fer-lo sentir malamanet.

Si l'altre es vol sentir malament, t'hi pots posar com vulguis.

Els motius?   Qualque pic ho he sabut, però després de temps i lligant
caps sobre coses que van sabent o es veuen que li passen a l'altre
persona.  Caldrien psicòlegs, no ho sóc.

> Ah, simplement comentar-te, pq. veig que t'has equivocat i tu sempre
> intentes ser curos en els termes, que hi ha programari privatiu que no
> cal pagar, cosa que ja se que saps però que t'has oblidat ;-)

Però és privatiu.  No vull privacions ni regalades.

--
Benjamí
http://bitassa.com

.