Suposo que els que no els hi interessa ja no estaran mirant el fil amb
gaire atenció, però segur que hi ha gent interessada en saber com
continua tot plegat :-), així que:

Hola de nou Benjami,
tot seguit et comento algunes coses que dius

On Mon, 2 Aug 2004 19:17:28 +0200, Benjamí Villoslada <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

> No ho vaig fer.

Això és discutbile, vas emprar frase algunes frases poc "agradables"
(no totes dirigides a la mateixa persona, però si en el mateix fil).
Per exemple aquestes 3:
1 - "Fer-ne befa sí que és un menyspreu per qui s'ho treballa i diu
molt poc a favor de qui la fa"
2- "Fes el favor de parlar de les llicències i si us plau, evita la
més mínima referència a la meva persona.  T'ho demano en públic."
3- "Si el teu objectiu hagués estat respectar la font, t'haguessis
assegurat de si podies o no extreure només la foto.  Això es fa mirant
la llicència, CC en aquest cas.  Diu que no es pot."

I en aquesta llista normalment tots ens parlem de bones maneres.
Suposo que a tu aquestes frases et deuen semblar la mar de normals i
tranquiles, però per aquí això molta gent deu creure que no has cuidat
gaire les maneres. Aquí no acostumem a descalificar, fer servir
imperatius, ni a incriminar la gent sense saber que ha passat, ni a
fer frases taxatives,
En canvi tu en aquestes tres frases descalifiques al teu interlocutor
(1), fas servir l'imperatiu (2), acuses (3), i fas frases taxatives
(3)
Per a mi aquestes frases era com si estiguessin dites amb un to
contundent i d'imposició, com si al final de totes elles haguessis
posat uns quants signes d'admiració. Encara que no hi fossin, és allò
... el to, sempre el to.

El problema no és si tens rao o no, el problema va ser com vares dir
les coses, vaja, el to.

> Si ets capaç de transmetre bé per email, ja donaras encara més detalls.

Com pots veure no en soc capaç, ja que és el tercer mail i encara no
he aconseguit explicar bé el que et volia dir, així que no et puc pas
donar cap detall sobre el tema. Hauré de practicar, i intentar
explicar les coses d'alguna altra forma.

> Els que transmeten bé de veritat no escriuen emails, sinó best sellers.

home, hi ha correus molt ben escrits (no pas els meus ho se :-)... no
entenc pq. despretigies el correu així de sobte :-/

> Comences l'email anterior diguent "mode ironic" i jo no l'he captat
> enlloc, la ironia.  Així que ni les iconyes ni els avisos serveixen de
> res quan l'altre costat vol sentir-se ofés.

L'ironia tot sovint s'enten per l'entonació, i en el text és dificil donar-l'hi
Ironia ->"1-Figura retòrica que consisteix a expressar una intenció
amb un llenguatge de significat aparentment contrari, com a retret o
burla. "

El to dels teus mails em va semblar un pel agresiu pq. em semblava que
volguessis adoctrinar dient tot lo dolenta que era la gent, i que així
no es podia anar pel mon.
La meva resposta va ser simplement fer un mail exagerant-ho molt més,
com a retret. Però reconec que, vist el que em dius, no me'n vaig
sortir pas.
Personalment crec que és millor explicar lo bo que té fer bé les coses
que no pas explicar lo dolent de fer-ho malament. Potser jo penso que
la gent normalment és bona, i potser tu penses el contrari... ves a
saber.

> Per això, en el teu missatge presumptament irònic, no he volgut pensar
> que el "botant-se" entre cometes fos befa de la variant mallorquina
> del català. No és cap barbarisme i no hi ha lloc a cometes.  M'haig
> d'ofendre o presuposar que no hi havia cap intenció de menyspreu?

T'asseguro que no hi havia cap intenció de menyspreu.
El problema és que quan escric paraules que no empro usualment les
acostumo a posar entre cometes, per indicar que seria més o menys
allo, però que no les tinc totes.

> Estem parlant més o manco del mateix cas:
>
> - Envio missatges ben curts, cal tenir ganes d'ofendre's per fer-ho.

Els correus SEMPRE generen confusions, i per tant si les coses no
s'expliquen bé, encara en generen més. Per exemple, dos mails que
diuen el mateix:
- "Fes això com varem quedar"
- "Escolta, te'n recordes que varem quedar que faries això?. A veure
si ho acaves avui i m'ho envies. Merci, fins aviat ;-)"

Però vaja, jo rebo el primer i t'asseguro que em notaria bastant
atacat, i a no ser que sigui el meu jefe :) l'envio a pastar fang,
"que que s'ha cregut."

Que sigui curt, no vol dir pas que no ofengui, el contrari.

> - Tot seguit soc titlat d'obsés i escena de pati d'escola 1èr d'ESO:
> "quina gracia el que diu aquest de tu!"

La frase: "És que estàs obsessionat amb això de les llicències amunt i
llicències
avall. Que si privatives, que si no se què ..."

home Benjami :-), dels teus mails de l'últim mes em sembla que fariem
fortuna si en trobessim un que no sortis el tema de les llicencies :-)
A vegades està bé saber somriure's d'un mateix.
Simplement responent alguna cosa com
"Osti tu, és que és molt important això. I si us faig la tabarra al
final potser algú em farà cas ;-)"
s'hauria tret tot el ferro ...
i en canvi vares dir:
>"Quan una persona fa una cosa i la distribueix amb una llicència on només
>demana que, si algú ho troba d'interès, respecti unes mínimes normes que són
>fàcilment assumibles... em penso que és de bona persona complir amb aquesta
>llicència i quan algú no ho fa, denunciar-ho de forma pública.
>No és qüestió de estar obsessionat o ser un fanàtic; senzillament és qüestió
>d'educació."

és a dir, li estaves dient a algú que encara no entenia que hi havia
de dolent en reenviar un a foto, que era mala persona, poc educada i
més o menys que entre tots plegats l'haviem de lapidar en public :--)
No ho veus un pel exagerat ? No hauria estat millor explicar quin
problema té reenviar les coses a sac, i demanar que es mirin les
fonts, i explicar que, segons tu, encara que hi hagi una marca d'aigua
com a referencia, s'ha de citar / buscar l'origen per respecte a
l'autor?.

> - La resposta d'en Pere comença recomanant-me unes vacances i acaba
> diguent que tenc un mal dia i parla de guerres (guerres, pel que he
> dit fins aleshores?!?!? per les respostes al que feia befa?).  Al
> segon paràgraf em parla com es fa amb els estúpids que no entenen les
> coses: «ja t'he dit que la pagina "es-a-la-fotoooooo"»

Suposo que un problema de fons és que per a tu reenviar una foto és un
treball derivat clarissim i que per tant s'és MOLT MALA PERSONA
ocultant-ne l'origen, en canvi pel Pere és simplement la mateixa foto
que hi havia a la web transmesa per un altra mitja, i res més (com em
sembla que a la majoria de gent que conec)  I per tant la teva reacció
sembla bastant exagerada.

> Saps què?  Passo.  Massa paciència, vaig tenir.  Abans d'acabar-la,
> deixo el fil.  Està tot als arxius, qui vol que llegeixi.

Bé, com volguis, jo intentava explicar un xic el pq. de tot plegat.
Per veure si podiem tornar les aigües a mare.

> PS: A BULMA no tenim a ningú de la congregació de la Teresa de
> Calcuta, que jo sabi.  Qui dius que s'explica tant bé? :)))

Ara no recordo com es diu, però teniu alguns escrits sobre PL en
l'empresa i en la Universitat que son de lo milloret que hi ha.

Vagi bé el dia :-)
Records a tots,

Pau, amor i vegetals!

* Ermengol *

P.D. buf, em sembla que pararé d'explicar les coses dels altres, i
imaginar-les, i descriure-les i .... no és pas el meu fort :-)