En/na Excubitor ha escrit:

Aquest video pot ser de qualsevol lloc del mon, però als escorxadors on es sacrifiquen animals per fer-ne us de la seva pell, a qualsevol pais minimament avançat, t'asseguro que no s'assembla de res al que es veu en el video. Hi ha un atrudiment electric i en cap cas es fa una

I com viuen???????  Sobretot als països minimament avançats...
No creus que és millor viure com un toro i no com una gallina?
I morir com una gallina i no com un toro?
I ha molt a parlar....

No crec que es puigui fer el paralelisme. Un animal és un animal, i mai no voldria viure com un humà, ni un humà com un animal. Es molt

No em negaràs que el tracte que se'ls dona als animals destinat al consum es
molt dolent.... i no parlo del pagès que té quatre gallines al corral ben contentes i menjant blat de moro... o de les vaques i cavall que pasten lliures a la cerdanya, si no a les granges on estan engabiades i per un costat mengen i per l'altre caguen
i posen ous...
I em refereixo a les gallines com es podria parlar dels ànecs per a fer paté, dels porcs, de les vaques, etc... els tracten com a productes rendibles i no com a animals. Pot ser no els molesta ser tractats així, però no se'ls pot llegir el pensament i no es sap.

diferent, i això sovint s'oblida. Molta gent que s'estima els animals (parlo dels domestics) els tracta com a fills, o familiars. Això els fa pensar que estan ben tractats, i no es així. Les necessitats no son les mateixes. Al final, despres de tenir un gos tancat a casa, vestit amb jerseis a l'ivern, i que quan surt al carrer no li deixen trepitjar la vorera, creen un petit monstre, que díficil és saber com s'estimaria més

Això és ben veritat !!!
Es creen petits monstres...
Sé d'un gos al que cada dia li donen mig pollastre bullit... i ja no es pel
menjar... és per les peles que els hi costa !!!

viure.... De totes maneres parles de coses molt diferents. Com deia la inigualable Ana , " una cosa son peras y otra cosa son manzanas..."

No tant diferents.

exhibicio popular del sacrifici. El que es veu al video es directament una bestiesa , i no es pot fer passar bou per bestia grossa. Aquest video

I tant !!!

no serveix per explicar que passa al mon de les pells, ni si esta bé o no dur-les., sino que NOMES serveix a gent que li agrada veure aquesta mena d'imatges i crec que treu credibilitat a la font.

Ara ofens.... no crec que hi hagi ningú a qui li agradi veure aquestes imatges... si més
no no a mi... no he pogut acabar de veure el vídeo...

Aquí et demano perdó. No era el que volia, i a més un cop rellegit el mail crec que em vaig passar en el tò.

OK.

El que volia dir es que quí ha posat el video a la web, per mi perd credibitat , perque fa semblar que els animals destinats a abrics de pells, es sacrifiquen així i ja està. I això No es cert ( semblo del gremi de pelleters, però res més lluny de la realitat !!). Aquest video és allo que s'en diu sensacionalista ( hi ha gent que li agrada i molt i no em referia en cap cas a tú) , però no s'ajusta a la realitat, si més no a la majoria de països minimament avançats ( que per contra tenen la poca vergonya de mantenir espectacles amb sacrifici public com els braus )

Si

Es evident que si volem continuar menjant com menjem i al preu que menjem, hi ha d'haver granges de bestiar, escorxadors i carnisseries. Haurem de fer que hi hagi unes garanties de benestar animal, que pel que sé s'estan incrementant cada cop més. Del que podem parlar és

A això és al que em referia... al benestar animal...

de si és necessari mantenir una granja de visons o de xinxilles o de qualsevol altre animal, NOMES per la seva pell. I del que no crec que ni calgui parlar és de com s'han de sacrificar...

La meva àvia m'explicava que a pagès mataven els conills buidant-los un
ull i deixant que es dessagnessin... I ara encara a la matança del porc se'ls
talla el coll per tal que es dessagnin i no es faci malbé la carn...
I el bo que és un xai, o vedell, o un "cochinillo" i si penses en menjar-los
que son cries d'animals et tornaries vegetarià...
Es difícil...

--
Adéu

Esteve Valentí