En/na Excubitor ha escrit:

Si , a ningu li agradaria ser un animal destinat a consum. Ara entrariem en la polemica menjar carn o no, pero les coses es van ajustant a poc a poc. Del pages de 4 gallines i 3 porc hem passat a quantitats industrials, i alhora maltracte animal. Tot aixo ens ha portat a poder menjar pollastre cada dia, quan abans ja sabem cada quan es menjava aviram. Ara a poc a poc , als paisos més avançats van posant lleis on es millora la qualitat del benestar animal. Pero MAI ens ho podem mirar des d'un punt de vista "humanitzador" tipus, guaita quines gallines ( o cavalls o vaques...) lliures més boniques - les gallines no entenen res de llibertat. Donals teca i protecció i un pollastre de tant en

Es deu poder mesurar tal com ho fan als zoològics... si els animals es
reprodueixen es que estan en un hàbitat òptim.

tant. Ara les vaques s'inseminen - oh pobres vaques, no van mai amb el toro !- .. en fi, masses vegades passem pel filtre humanitzador allo

Això em recorda aquell acudit del Ramon.

Una nena porta un toro i un home li diu...
On vas amb aquest toro?
-El porto a la vaca...
I no ho pot fer el teu pare això?
-No, ha de ser el toro.  :-)

que considerem benestar pels animals, sense tenir en compte quines son realment les seves necessitats.

I quines son les seves necessitats... que ho saps tu, o algú?

La meva àvia m'explicava que a pagès mataven els conills buidant-los un
ull i deixant que es dessagnessin... I ara encara a la matança del porc se'ls
talla el coll per tal que es dessagnin i no es faci malbé la carn...
I el bo que és un xai, o vedell, o un "cochinillo" i si penses en menjar-los
que son cries d'animals et tornaries vegetarià...
Es difícil...

Amb això de que es díficil, m'hi agafo. Perquè al final, fins a quin punt hem de tenir en compte el benestar animal ? Vull dir fins a quin animal ? Ensulfatar els pugons es pot considerar maltractarlos ? A on posem la barrera, als animals que trobem , diguem-ne bonics ? No es mereix igual protecció una cria de foca en perill d'extinció que una papallona africana de 2mm ? ( Dolsa, m'ho acabo d'inventar !)

Aquí és on intervé la societat posant lleis/mesures que no tenen per que
ser sempre les mateixes al llarg del temps...
El tant per cent que, per mi, ho explica tot en sociologia.

--
Adéu

Esteve Valentí
[EMAIL PROTECTED]