Jo hi vaig sovint a treballar, son una gent molt encantadora i quan els dius
que ets català et miren d’una altre manera. Tots saben parlar castellà i
l’entenen perfectament però jo m’hi adreço preferiblement en anglès (que el
saben majoritàriament), no vull aparèixer com un espanyol amb aires de
conqueridor............

El país és molt bonic i es menja molt be, el bacalhao el preparen molt bo i
la carn també és molt gustosa. Les ciutats son velles i en algun cas una
mica decrepites, però segueixen tenint un sabor que nosaltres aquí
majoritàriament hem perdut.

Lisboa es encisadora.....si hi aneu, després de passejar i quant estigueu
cansats de voltar, feu un tomb (o dos o tres) amb el tramvia línia
28......és una experiència única; cap al sud hi trobareu Estoril o Sintra,
potser massa turistes però net i polit. Évora a prop de la frontera amb
Espanya, un poble emmurallat t’hi pots perdre i al Luar de Janeiro podeu
menjar de meravella (per cert Luar és una paraula que no he trobat la
traducció al català, vol dir la llum que fa la lluna, sabeu d’un mot en
català que vulgui dir això?)

L’arribada a Lisboa en avió es acollonant......l’aeroport és al mig de la
ciutat......i quan aterres pots veure (i quasi tocar) la roba estesa dels
terrats.........tingueu la càmera a punt i feu fotografies de les teulades,
son un roig molt peculiar...........

Un lloc per a recomanar........

Salut

Jordi Manchon