Merhaba,

Veritabanı replication(yanıtınızda uygun gördüğünüz Türkçe karşılığını
yazarsanız, bundan sonra onu kullanırım.) konusunda önerinizi almak
istiyorum. Biraz okudum, eğer çözüm bu ise derinleşeceğim.

Durum şöyle:

Vt1: insert/update/delete işlemleri yoğun olacak,

Vt2: Select işlemleri çok yoğun olacak ama bu işlemlerin kayıt altına
alınması için gerekli olan bazı insert işlemleri de yapılacak. Vt1 in
işleyeceği temel tablolarda çok nadiren insert işlemleri yapılacak.

Vt1 deki ve Vt2 deki her türlü değişikliğin aynı anda karşılıklı
işlenmesini istiyorum. Bunu master-master replication ile yapabilir
miyim?

Aklıma takılan bazı problemler: 

1- Bu iş için en uygun çözüm replication(master-master) mı? 

2- İşlem çakışmaları yaşıyabilir miyim? AutoIncrement alanlar nasıl
olur? Yani aynı anda vt1.tablo1 ve vt2.tablo1 e data girildiğinde ve
aynı AI değeri aldıklarında veri kaybı, replikasyonun çökmesi gibi
sorunlar yaşar mıyım?  

3- Sunucular aynı lokasyonda değiller. Birisi internet üzerinde,
diğer(ler)i yerel ağ(lar)da. Genelde aynı ağda olması yönünde tavsiyeler
gördüm? Böyle olması çok zorluk çıkarır mı?

4- Vt1 özelliklerinde bir vertabanı daha (Vt3) bu kompozisyona
eklenebilir mi? Yani Vt1-Vt2 ve Vt2-Vt3 şekline Vt2 aynı anda hem Vt1 ve
Vt2 ile replikasyon yapılabilir mi? 

5- Bu işlem sırasında SSL kullanabileceğimi de okudum. Aynı lokasyonda
olmadıkları için sizce performansı nasıl etkiler?  

Teşekkür ederim.

--
Ali Rıza Keleş,


_______________________________________________
Linux-sunucu E-Posta Listesi
[email protected]

Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php  bağlantısından 
okuyabilirsiniz;

Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen 
e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 
dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu

Cevap