Merhaba, Veritabanı replication(yanıtınızda uygun gördüğünüz Türkçe karşılığını yazarsanız, bundan sonra onu kullanırım.) konusunda önerinizi almak istiyorum. Biraz okudum, eğer çözüm bu ise derinleşeceğim.
Durum şöyle: Vt1: insert/update/delete işlemleri yoğun olacak, Vt2: Select işlemleri çok yoğun olacak ama bu işlemlerin kayıt altına alınması için gerekli olan bazı insert işlemleri de yapılacak. Vt1 in işleyeceği temel tablolarda çok nadiren insert işlemleri yapılacak. Vt1 deki ve Vt2 deki her türlü değişikliğin aynı anda karşılıklı işlenmesini istiyorum. Bunu master-master replication ile yapabilir miyim? Aklıma takılan bazı problemler: 1- Bu iş için en uygun çözüm replication(master-master) mı? 2- İşlem çakışmaları yaşıyabilir miyim? AutoIncrement alanlar nasıl olur? Yani aynı anda vt1.tablo1 ve vt2.tablo1 e data girildiğinde ve aynı AI değeri aldıklarında veri kaybı, replikasyonun çökmesi gibi sorunlar yaşar mıyım? 3- Sunucular aynı lokasyonda değiller. Birisi internet üzerinde, diğer(ler)i yerel ağ(lar)da. Genelde aynı ağda olması yönünde tavsiyeler gördüm? Böyle olması çok zorluk çıkarır mı? 4- Vt1 özelliklerinde bir vertabanı daha (Vt3) bu kompozisyona eklenebilir mi? Yani Vt1-Vt2 ve Vt2-Vt3 şekline Vt2 aynı anda hem Vt1 ve Vt2 ile replikasyon yapılabilir mi? 5- Bu işlem sırasında SSL kullanabileceğimi de okudum. Aynı lokasyonda olmadıkları için sizce performansı nasıl etkiler? Teşekkür ederim. -- Ali Rıza Keleş, _______________________________________________ Linux-sunucu E-Posta Listesi [email protected] Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php bağlantısından okuyabilirsiniz; Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz. http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
