Ben bazılarını cevaplamaya calısayım. Mysql uzerinde replication yaptım ve deneyimlerimi aktarayım.
Öncelikle vt1 i uzaktaki sunucumuzdaki vt2ye replike ediyorsak; vt1 de yapılan butun insert/update/delete sorguları bir dosyada sırayla tutuluyor. Bu dosyadaki sql cumlecikleri yine aynı sırayla vt2ye işleniyor ve işlenen kadarı yine işaretleniyor. Yani herhangi bir baglantı gitmesinde sadece kuyruktaki sql cumlecigi artıyor. Baglantı saglandıgında kaldıgı yerden devam ediyor. Buna göre; 1- Veritabanların anlık yedegini istiyorsan uygundur. Hatta replike ettigini select içinde kullanabilirsin. 2- İşlem çakışması yaşamazsın. Çunkü vt1 ile vt2 gerek yapı gerek daha olarak aynı oluyorlar (tabi dısarıdan bir mudahele olmadığı surece). 10 gun baglantın olmazsa ve replikasyon gerçekleşmese bile bağlantın normale dondugunde 1 dk içinde senkon olurlar. 3- Aynı lokasyonda olması gerekmiyor. İksi de interneti gorsun ve gerekli mysql kullanıcılarına gerekli yetkiler verirsin sorun olmaz. Fakat işlemlerde kullandıgın veri (BLOB data, MB cinsinden) çok fazla ise bu gecikmeler olusturabilir. 4- Hangi DBlerin replike olacagına sen karar veriyorsun. İstedigin kadar tabloyu replike edeblirsin. Hatta butun DBler için bile bu işlemi yapabilirsin. 5- SSL olayını ben duymadım ama mantiken sonucta arada giden sql cumlecikleri. Bunları SSL uzerinden de gonderebilirsin. Normal SSL yavaslıgını burda da hatırlamanda fayda var. Kolay gelsin. Saygılarımla Serkan Yaramaz --- 2010/1/27 Ali Rıza Keleş <[email protected]> > Merhaba, > > Veritabanı replication(yanıtınızda uygun gördüğünüz Türkçe karşılığını > yazarsanız, bundan sonra onu kullanırım.) konusunda önerinizi almak > istiyorum. Biraz okudum, eğer çözüm bu ise derinleşeceğim. > > Durum şöyle: > > Vt1: insert/update/delete işlemleri yoğun olacak, > > Vt2: Select işlemleri çok yoğun olacak ama bu işlemlerin kayıt altına > alınması için gerekli olan bazı insert işlemleri de yapılacak. Vt1 in > işleyeceği temel tablolarda çok nadiren insert işlemleri yapılacak. > > Vt1 deki ve Vt2 deki her türlü değişikliğin aynı anda karşılıklı > işlenmesini istiyorum. Bunu master-master replication ile yapabilir > miyim? > > Aklıma takılan bazı problemler: > > 1- Bu iş için en uygun çözüm replication(master-master) mı? > > 2- İşlem çakışmaları yaşıyabilir miyim? AutoIncrement alanlar nasıl > olur? Yani aynı anda vt1.tablo1 ve vt2.tablo1 e data girildiğinde ve > aynı AI değeri aldıklarında veri kaybı, replikasyonun çökmesi gibi > sorunlar yaşar mıyım? > > 3- Sunucular aynı lokasyonda değiller. Birisi internet üzerinde, > diğer(ler)i yerel ağ(lar)da. Genelde aynı ağda olması yönünde tavsiyeler > gördüm? Böyle olması çok zorluk çıkarır mı? > > 4- Vt1 özelliklerinde bir vertabanı daha (Vt3) bu kompozisyona > eklenebilir mi? Yani Vt1-Vt2 ve Vt2-Vt3 şekline Vt2 aynı anda hem Vt1 ve > Vt2 ile replikasyon yapılabilir mi? > > 5- Bu işlem sırasında SSL kullanabileceğimi de okudum. Aynı lokasyonda > olmadıkları için sizce performansı nasıl etkiler? > > Teşekkür ederim. > > -- > Ali Rıza Keleş, > > > _______________________________________________ > Linux-sunucu E-Posta Listesi > [email protected] > > Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php bağlantısından > okuyabilirsiniz; > > Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen > e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 > dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz. > http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu >
_______________________________________________ Linux-sunucu E-Posta Listesi [email protected] Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php bağlantısından okuyabilirsiniz; Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz. http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
