Merhaba.
Bir ara bu konuda biraz okumuş ve bir sunucunun yedek bir makina ile replike
çalışmasını sağlamıştım, o zamandan aklımda kalanlar şunlar.
Öncelikle bu bir yedekleme yöntemi değil, çünkü örneğin veritabanını hedef
alan bir saldırıda ya da yapılan bir hatada aynı değişiklikler slave denilen
2. sunucuda da görülüyor. Ben her gece yedek alınan bir sistemin gündüz
vakti başına bir iş gelmesi durumuna karşı bunu düşünmüştüm. Bir de select
işlemlerini yoğun olduğu bir sistemde yük dengelemek için kulalnıldığı
örneği anlatılmıştı..
O zaman aldığım notları ve kaynakları aşağıya yapıştırıyorum.
Sorulara gelirsek;
1- Uygün bir çözümdür bence, benim yaptığım işte de insert işlemleri çok
yoğun idi.
2- Bunla ilgili bir hata görmedim ve okumadım ben, ancak zaten sistem,
master sunucudaki mysql cümlelerini bir kenara yaz, bunları slave sunucuya
gönder, aynısını slave sunucuda da yap şeklinde çalıştığı için sanırım bir
çakışma olmuyor. Yalnız şöyle bir sorun görmüştüm, master sunucudaki mysql i
restart edince cümleleri yazdığı mysql-bin.log dosyasına yazmaya başlıyordu
(mysql-bin.log2 sanırım), ama bu sorun oluyor mu bilmiyorum. Bir de bu log
dosyası slave sunucuda işlenince silinmiyordu bunun için de bir parametre
vardı ama kullanıp denemek lazım.
3- master - slave , slave, slave şeklinde yapılabiliyor .
4- Ben de merak etmiştim bunu, performansın çok düşeceği yazıyordu.

Bu konu ile ilgili tüm notları şuraya almıştım, faydalı olabilir.
http://srknc.blogspot.com/2009/10/mysql-replication.html
Özellikle kaynaklar kısmına bakmanızı öneririm.

serkan



2010/1/27 Ali Rıza Keleş <[email protected]>

> Merhaba,
>
> Veritabanı replication(yanıtınızda uygun gördüğünüz Türkçe karşılığını
> yazarsanız, bundan sonra onu kullanırım.) konusunda önerinizi almak
> istiyorum. Biraz okudum, eğer çözüm bu ise derinleşeceğim.
>
> Durum şöyle:
>
> Vt1: insert/update/delete işlemleri yoğun olacak,
>
> Vt2: Select işlemleri çok yoğun olacak ama bu işlemlerin kayıt altına
> alınması için gerekli olan bazı insert işlemleri de yapılacak. Vt1 in
> işleyeceği temel tablolarda çok nadiren insert işlemleri yapılacak.
>
> Vt1 deki ve Vt2 deki her türlü değişikliğin aynı anda karşılıklı
> işlenmesini istiyorum. Bunu master-master replication ile yapabilir
> miyim?
>
> Aklıma takılan bazı problemler:
>
> 1- Bu iş için en uygun çözüm replication(master-master) mı?
>
> 2- İşlem çakışmaları yaşıyabilir miyim? AutoIncrement alanlar nasıl
> olur? Yani aynı anda vt1.tablo1 ve vt2.tablo1 e data girildiğinde ve
> aynı AI değeri aldıklarında veri kaybı, replikasyonun çökmesi gibi
> sorunlar yaşar mıyım?
>
> 3- Sunucular aynı lokasyonda değiller. Birisi internet üzerinde,
> diğer(ler)i yerel ağ(lar)da. Genelde aynı ağda olması yönünde tavsiyeler
> gördüm? Böyle olması çok zorluk çıkarır mı?
>
> 4- Vt1 özelliklerinde bir vertabanı daha (Vt3) bu kompozisyona
> eklenebilir mi? Yani Vt1-Vt2 ve Vt2-Vt3 şekline Vt2 aynı anda hem Vt1 ve
> Vt2 ile replikasyon yapılabilir mi?
>
> 5- Bu işlem sırasında SSL kullanabileceğimi de okudum. Aynı lokasyonda
> olmadıkları için sizce performansı nasıl etkiler?
>
> Teşekkür ederim.
>
> --
> Ali Rıza Keleş,
>
>
> _______________________________________________
> Linux-sunucu E-Posta Listesi
> [email protected]
>
> Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php  bağlantısından
> okuyabilirsiniz;
>
> Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen
> e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1
> dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
> http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
>



-- 
serkan
_______________________________________________
Linux-sunucu E-Posta Listesi
[email protected]

Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php  bağlantısından 
okuyabilirsiniz;

Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen 
e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 
dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu

Cevap