Merhaba,
Ben şu kısmını anlamadım,
*
>
> Yereldeki kadar olmasa da srv2 deki app2 bir miktar datayı bağımsız
> biçimde üretip vt2 ye kaydedecek. Bu vt2 ye kaydedilen datalarında aynen
> yereldeki vt1 'e kaydedilmesini istiyorum.

*Bunlar ortak tablolar mı?
Doğru anladı isem, bence bunun yerine app2'nin de asıl mysql sunucu olarak
uzaktan srv1'deki mysql'e bağlanması daha sağlıklı olur replike etmek
yerine.
serkan

2010/1/28 Ali Rıza Keleş <[email protected]>

> On Thu, 2010-01-28 at 14:49 +0200, Nuri Akman wrote:
> > Merhaba,
> >
> > Mesajınıza baktığımda, amacınızın replikasyon olduğunu belirtiyorsunuz,
> > ancak buna neden ihtiyaç duyduğunuzun yanıtını göremiyorum. Bu konuda
> > bilgi verebilir misiniz? Veritabanınızı replike edince ne olmasını
> > umuyorsunuz?
>
> Daha detaylı anlatayım...
>
> Intranet çalışan bir uygulamam var. Uygulama Vertabanı ile birlikte
> yerel bir sunucuda. Sistem Debain Lenny. Buna srv1 diyelim üzerindeki
> uygulamaya app1, vertabanına ise vt1.
>
> Aynı uygulamanın daha sınırlı bir kopyası Internet üzerinde başka bir
> sunucuda.. Bunlara da sunucu srv2, uygulama app2, veritabanına ise vt2
> diyelim. Bu da aynı biçimde Debian Lenny.
>
>
> Esas datalar srv1 üzerinde app1 ile vt1 e işleniyor. İlk istediğim bu
> işlemlerin kopyaları aynen srv2 üzerindeki vt2 ye birebir kopyalanması
> ve app2 nin kullanımına hazır hale gelmesi.
>
> Yereldeki kadar olmasa da srv2 deki app2 bir miktar datayı bağımsız
> biçimde üretip vt2 ye kaydedecek. Bu vt2 ye kaydedilen datalarında aynen
> yereldeki vt1 'e kaydedilmesini istiyorum.
>
> Bunun yanında, ilerisi için soruyorum bunu, başka bir lokasyonda 3. bir
> sunucu eklediğimde, srv3, app3 ve vt3 diyelim, 3 sunucuyu da yukarıdaki
> ikisi gibi nasıl çalıştırabilirim.
>
> vt1-vt2 replikasyonu
> vt2-vt3 replikasyonu
>
> işimi görür mü?
>
> Eğer replikasyondan haberdar olmasaydım, şöyle çözecektim:
>
> 1- srv1 üzerindeki dataları bir biçimde ve sürekli şekilde web
> üzerindeki sunucuya da kaydedecek,
>
> 2- srv2 de üretilen datayı geçici tablolara kaydedip, app1 in isteği
> üzerine, kullanıcının tetiklemesi ya da otomatik, hem srv1 e hem de srv2
> ye kaydedecektim.
>
>
> Son olarak bütün bu işlemleri ssl ile yapmak istediğimi söyledim. Ben
> soruma yanıtımı genel olarak aldım ama güzel bir konu, daha çok
> paylaşabiliriz.
>
> İlginiz için teşekkür ederim.
>
> --
> Ali Rıza Keleş,
>
>
>
>
> >
> > Selamlar,
> > Nuri Akman
> >
> >
> > 27.01.2010 18:11, Ali Rıza Keleş yazmış:
> > > Merhaba,
> > >
> > > Veritabanı replication(yanıtınızda uygun gördüğünüz Türkçe karşılığını
> > > yazarsanız, bundan sonra onu kullanırım.) konusunda önerinizi almak
> > > istiyorum. Biraz okudum, eğer çözüm bu ise derinleşeceğim.
> > >
> > > Durum şöyle:
> > >
> > > Vt1: insert/update/delete işlemleri yoğun olacak,
> > >
> > > Vt2: Select işlemleri çok yoğun olacak ama bu işlemlerin kayıt altına
> > > alınması için gerekli olan bazı insert işlemleri de yapılacak. Vt1 in
> > > işleyeceği temel tablolarda çok nadiren insert işlemleri yapılacak.
> > >
> > > Vt1 deki ve Vt2 deki her türlü değişikliğin aynı anda karşılıklı
> > > işlenmesini istiyorum. Bunu master-master replication ile yapabilir
> > > miyim?
> > >
> > > Aklıma takılan bazı problemler:
> > >
> > > 1- Bu iş için en uygun çözüm replication(master-master) mı?
> > >
> > > 2- İşlem çakışmaları yaşıyabilir miyim? AutoIncrement alanlar nasıl
> > > olur? Yani aynı anda vt1.tablo1 ve vt2.tablo1 e data girildiğinde ve
> > > aynı AI değeri aldıklarında veri kaybı, replikasyonun çökmesi gibi
> > > sorunlar yaşar mıyım?
> > >
> > > 3- Sunucular aynı lokasyonda değiller. Birisi internet üzerinde,
> > > diğer(ler)i yerel ağ(lar)da. Genelde aynı ağda olması yönünde
> tavsiyeler
> > > gördüm? Böyle olması çok zorluk çıkarır mı?
> > >
> > > 4- Vt1 özelliklerinde bir vertabanı daha (Vt3) bu kompozisyona
> > > eklenebilir mi? Yani Vt1-Vt2 ve Vt2-Vt3 şekline Vt2 aynı anda hem Vt1
> ve
> > > Vt2 ile replikasyon yapılabilir mi?
> > >
> > > 5- Bu işlem sırasında SSL kullanabileceğimi de okudum. Aynı lokasyonda
> > > olmadıkları için sizce performansı nasıl etkiler?
> > >
> > > Teşekkür ederim.
> > >
> > > --
> > > Ali Rıza Keleş,
> > >
> > >
> > > _______________________________________________
> > > Linux-sunucu E-Posta Listesi
> > > [email protected]
> > >
> > > Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php bağlantısından 
> > > okuyabilirsiniz;
> > >
> > > Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden
> gelen e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini
> kullanarak 1 dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
> > > http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
> > >
> > _______________________________________________
> > Linux-sunucu E-Posta Listesi
> > [email protected]
> >
> > Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php  bağlantısından
> okuyabilirsiniz;
> >
> > Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen
> e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1
> dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
> > http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
>
> _______________________________________________
> Linux-sunucu E-Posta Listesi
> [email protected]
>
> Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php  bağlantısından
> okuyabilirsiniz;
>
> Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen
> e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1
> dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
> http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
>



-- 
serkan
_______________________________________________
Linux-sunucu E-Posta Listesi
[email protected]

Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php  bağlantısından 
okuyabilirsiniz;

Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen 
e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 
dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu

Cevap