Merhaba Eray hocam ;
Ne zamandır yazıyım diyorum biraz daha deniyim diye erteliyordum. Bende
bahsettiğiniz yetkilendirme işlemini yapmaya çalışıyorum . Aşağıdaki
şekilde test bağlantısı yazıyorum sanal makinemde.

/usr/lib/squid/ldap_auth -b "dc=hasan,dc=com" dc.hasan.com

hasan.akgoz şifre

Err success

diye hata alıyorum. Önce samba + kerberos kullanarak dc'ye aldım centos'u
. Dc'de ismi gözüktü. Dc: Windows server 2003 Ent anonim sorgulara açıcak
şekilde düzenleme yaptım. Birde şansımı likewise-open ile denedim bununla
dc'ye almak çok kolay oldu ama hala sorgulama yapamıyorum. Bende sıkıldım
ufak bir betik yazdım bir text dosyasından isim parola ve grub'u parse
ediyorum yetkilendirme yapıyorum ama bu konuda başım ağrıdı kişi bir kere
şifreyi girdikten sonra sorun yok nete çıkıyor istediğim gibi gruplama
yapıyorum . Lakin adam browser'ı kapatıp tekrar açtığında doğal olarak
benim betik tekrar çalışıyor ve kullanıcı adı şifre istiyor :(
kullanıcılarda rahatsız oluyor . aynı şekilde openldap,mysql ilede denedim
aynı sorun oluyor. Sizce benim bu sorgunun neresi hatalı ? nette heryerde
bu hata var ama çözüm yok . Squid users listesinde bir kişi anonim
sorgulara açılınca sorun çözüldü demiş ama bende bir değişiklik olmadı. Ya
da kişileri gruplaraq göre filitre kullanabilceğim bir yöntem var mı ? ip
bazlı yapamıyorum 800 kullanıcı var :( + Terminal serverlar var (
üzerlerinde ortalama 30 kişi var 8 tane böyle server var )

selyil ;

Bahsettiğn işlem mümkün değil bence çünkü windows sistemdede bahsettiğin
durum var. Örneğin domain dışında bir kullanıcı TMG ( eski adıyla ISA )
nete çıkmak istediğinde yetkili birinin şifre ve password'unu yazarsa nete
çıkabiliyor. Sonuçta buda microsoftun bir sorunu gibi hiç nete girmememsi
gerekirdi. Siz sorgulamayı nasıl yaptınız ? Örnek verebilirmisiniz.

Fri, 13 Jan 2012 17:02:25 +0200 tarihinde Eray Aslan
<eray.as...@caf.com.tr> şöyle yazmış:

--
//selametle

http://www.hasanakgoz.com