Sziasztok,

adottak szerverek ket ethernet porttal, ket Cisco switch, mindegyik
gep beledugva mindket switchbe, bond interface, bond-on VLAN-ok,
mindenki orul.

Uj feladat, legyen virtualizacio.

KVM a kiszemelt megoldas, ahol azt irj a doksi, hogy csinaljak
bridge-et es abba rakjam a publikus interface-eket es a VM-ek
interface-eit.

Gondoltam a bond0 es a bond0.X VLAN interface-ekbol csinalok szepen
bridge-et, de a bond ezt nem szereti, nem mukodik az arp ellenorzes.

bonding: bond0: no path to arp_ip_target X.X.X.1 via rt.dev br0

Ket switch eseten viszont a bond doksi az arp ellenorzest javasolja.

Semmi gond, felhuzok akkor bridge-eket az ethernet interface-ekbol es
majd az STP megoldja a failovert, de ha tobb VLAN-om van (switchport
mode trunk) akkor elbeszelnek egymas mellett, (Cisco-n spanning-tree
mode rapid-pvst), es ha kihuzom az egyki kabelt akkor Loop_inc lesz
(mondjuk ezt nem teljesen ertem miert, de ez van), ha atrakom a portot
access-re akkor az STP megy, de igy VLAN-om nem lesz, amit azert
szeretnek.

Kerdesem, van erre valamilyen elengas megoldas? Cel, hogy legyen
redundancia is es VLAN-ok is.

Amit en latok, hogy talan mukodne az a bond mii-vel vagy az egesz
VLAN-ok nelkul, de valahogy ugy erzem a problema annyira trivialis,
hogy valami ezeknel szebb megoldas kellene, hogy legyen.

Ugy erzem nem latom a faktol az erodot.

Udv