Merhaba,

02 Ara 2006 Cts 19:53 tarihinde, Onur Küçük þunlarý yazmýþtý: 
> Olay kabaca bu, detaylarý çok. Daha fazla bilgi için internette örnek
> xorg.conf dosyalarýný inceleyebilirsiniz.

Söylediðiniz gibi internette bu konu hakkýnda biraz araþtýrma yaptým. 
Söylediklerinizden daha kolay bir þekilde istediðimi yapmanýn bir yolunu 
buldum. Hedefim iki monitörün de ayný anda çalýþmasý olmadýðý için bu kolay 
çözüm iþimi gördü.  Yaptýklarýmý yazayým, belki lazým olur:

xorg.conf dosyasýnda screen bölümünün altýnda display kýsmýna "1280x1024" 
seçeneðini ekledim. 

Bilgisayarý harici ekrandan baþlatmak istediðimde bilgisayarý yeniden 
baþlatýyorum, grub ekranýnda fn+.. tuþuyla harici ekrana geçiyorum. Harici 
ekran otomatik olarak 1280x1024 çözünürlükle açýlýyor. Ekran baþka bir 
çözünürlükle açýldýysa masaüstünde sað týklayýp "masaüstünü yapýlandýr" 
seçeneðiyle görüntü ayarlarýna giriyorum. Ekran boyutu seçeneklerinden 
1280x1024 ü seçiyorum.
Bazen ekran otomatik olarak 1280x1024 çözünürlükle açýlsa da  görüntüde bir 
kayma olabiliyor. Bunu da ayný þekilde görüntü ayarlarýndan önce çözünürlüðü 
1024x768 e düþürüp sonra tekrar 1280x1024 e çýkararak düzeltiyorum. 
Bu arada þunu da yazayým: Eðer grub ekranýnda harici ekrana geçmezsem görüntü 
ayarlarýnda 1280x1024 seçeneði görünmüyor.

Cevap