Merhaba, 02 Ara 2006 Cts 19:53 tarihinde, Onur Küçük þunlarý yazmýþtý: > Olay kabaca bu, detaylarý çok. Daha fazla bilgi için internette örnek > xorg.conf dosyalarýný inceleyebilirsiniz.
Söylediðiniz gibi internette bu konu hakkýnda biraz araþtýrma yaptým. Söylediklerinizden daha kolay bir þekilde istediðimi yapmanýn bir yolunu buldum. Hedefim iki monitörün de ayný anda çalýþmasý olmadýðý için bu kolay çözüm iþimi gördü. Yaptýklarýmý yazayým, belki lazým olur: xorg.conf dosyasýnda screen bölümünün altýnda display kýsmýna "1280x1024" seçeneðini ekledim. Bilgisayarý harici ekrandan baþlatmak istediðimde bilgisayarý yeniden baþlatýyorum, grub ekranýnda fn+.. tuþuyla harici ekrana geçiyorum. Harici ekran otomatik olarak 1280x1024 çözünürlükle açýlýyor. Ekran baþka bir çözünürlükle açýldýysa masaüstünde sað týklayýp "masaüstünü yapýlandýr" seçeneðiyle görüntü ayarlarýna giriyorum. Ekran boyutu seçeneklerinden 1280x1024 ü seçiyorum. Bazen ekran otomatik olarak 1280x1024 çözünürlükle açýlsa da görüntüde bir kayma olabiliyor. Bunu da ayný þekilde görüntü ayarlarýndan önce çözünürlüðü 1024x768 e düþürüp sonra tekrar 1280x1024 e çýkararak düzeltiyorum. Bu arada þunu da yazayým: Eðer grub ekranýnda harici ekrana geçmezsem görüntü ayarlarýnda 1280x1024 seçeneði görünmüyor.
