Cica in Democratie daca nu esti de acord ai voie sa protestezi si sa incerci
sa schimbi situatia. Asa functioneaza in UK. Daca are cineva o agenda, ii ia
o suta de ani s-o implementeze, ca toti au ceva de comentat. Dar poti avea
si democratie ca in Italia: ce vrea Berlusconi e sfant. In Romania problema
e ca daca ai ceva de comentat ai face bine sa urli foarte tare, ca altfel te
ineci in birocratie.

In Dictatura faci ce zice sefu' sau iti iei un glonte in cap.

In Religie faci ce zice sefu' sau iti iei "ecumenism" in zilele noastre - in
Crestinism, dar in trecut Crestinismul iti dadea foc daca nu erai de acord
(foc = iad, la propriu). Sau daca erai o populatie mai mare, veneau cu sabii
ca sa te convinga de "cuvantul lui Dumnezeu". Alti destepti dintr-astia,
musulmanii, inca mai practica dintr-astea: te omoara cu pietre sau te
ingroapa de viu. Ce faceau aia cand Iisus a zis "cine e fara de pacat sa
arunce primul piatra"? Da, voiau sa faca niste "ecumenism" cu niste pietre.
Nu mai stiu ce-au facut astia prin Biblie - fapte demne in mod cert :) Poate
ideea aia cu pamantul fix si plat, pe care daca o contestai tot cu citate
din Biblie iti faceau felul. Sau ideea aia cum ca femeia tre' sa se supuna
barbatului, sa taca din gura, si chestii dintr-astea cu care Codruta ar fi
ajuns pe rug pentru deschiderea acestei liste. Si nici citatele alea n-au
fost sterse - tot acolo sunt.

Cu ultimul paragraf as fi ars pe rug sigur, cu citate edificatoare din
Biblie, unde cica Dumnezeu zice ca asa tre' sa sfarsesc. Citatele alea nu au
fost sterse din Biblie. Tot acolo sunt. E societatea care s-a schimbat si a
inceput sa mai dea dracu' ce scrie in cartea aia. Societatile moderne nu mai
corespund cu Biblia. Mergem toti in iad, cu mic cu mare :) Am decis sa ne
intrebam unii pe altii cum ar vrea Utopia sa arate si sa incercam sa aducem
cate o bucata din Utopia fiecaruia in realitate, fara Utopia unei carti
fixe.

Pe baza asta am facut eu comparatia cu dictatura si democratia.

Am si un nene aici care vrea sa spuna cateva cuvinte:
http://www.youtube.com/watch?v=CqfE2rZVmXE :) Cum zice si el: L-as asculta
pe Iisus cat e ziua de lunga. Cu religia am problema :)

Scriind acest mesaj, am observat un comentariu la filmul de mai sus folosind
un cuvant pe care nu l-am mai vazut: SlutWalk. Wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/SlutWalk . Tot prin Biblie cre' ca e decis si
codul vestimentar al femeii, pe acelasi motiv ca remarca "women should avoid
dressing like sluts in order not to be victimized". Ca barbatul e prost si
fara discernamant si cand vede o femeie imbracata mai sumar sare pe ea... cu
alte cuvinte Biblia zice ca TOTI barbatii sunt idioti fara pic de creier...
hmmm.

Acum... garantat am scos din context tot ce-am zis despre Biblie, da' parca
asa face oricine care-mi citeaza un verset dintr-o carte componenta :)
Pentru ca suna foarte fain scos din context.

Cat despre "libertatea mea se opreste la granita libertatii tale", eu nu tin
minte sa-ti fi conditionat ceva pe baza a ceea ce crezi si nici nu am
aruncat cu pietre in tine (asa cum cer cutumele :P). Daca ateii isi deschis
Biserica, eu n-o sa ma duc acolo, ca ar fi fix aceleasi probleme pe care le
am cu orice religie organizata: 1. pierdere de vreme - daca vreau sa pierd
vremea ma duc la Science Museum sau citesc Wikipedia din scoarta in scoarta;
2. e posibil ca niste "aia" sa fi aflat si ei "adevarul absolut" prin nu
stiu ce revelatie divina, caz in care, evident ca intotdeauna, ganditul nu
numai ca nu este necesar, dar nu este recomandat :)

2011/5/9 Arhitectura <d...@dsclex.ro>

> Diferente intre Biserica si Democratie sau Dictatura:
>
> Daca nu esti de acord cu ultimile doua ajungi in puscarie sau la 2 metri
> sub pamant.
> Cand nu esti de acord cu prima, ai parte de "ecumenism". :)
>
> Daca Legea Divina este batuta in cuie, cea lumeasca se schimba dupa placul
> alesilor, in functie de interesele lor de moment. :)
>
> Apostoli au fost batuti in cuie, si la propriu si la figurat, eroii moderni
> se schimba precum guvernarile.
> Guvernarea veche este intodeauna criminala, iar cea noua salveaza natiunea
> [...]

Raspunde prin e-mail lui