2011/5/10 Arhitectura <d...@dsclex.ro>

> Vor ungurii "Ungaria Mare" ? Sa se duca neica la Frantz Iosif, la Hitler,
> sa le-o dea aia !
> Nu stiu ce pulifirici a trasat granitele Europei si chiar daca stiu nu are
> nici o importanta.
> 20 de milioane de oameni TREBUIE, indiferent ce e in capul lor, sa traiasca
> aici, in ROMANIA !
> TREBUIE sa fie cetateni romani si sa vorbeasca LIMBA ROMANA.
>
> Un "ala" care a ars un manechin cu poza lui Avram Iancu pe fata, acuma
> vinde tricouri cu "Ardealul nu e Romania".
> Cam ce crezi ca MI se intampla MIE, roman majoritar, daca ma duc in
> [...]
Transilvania. Nu ca e a lor sau nush ce, ci pentru ca dintr-o data TOTI
ungurii ar fi minoritari in tara lor :) Sau undeva pe-acolo. Vor plati
pensii la romani, vor plati sistemul de sanatate pentru romani.... chestii
dintr-astea pragmatice. Nu-i vor putea trimite "acasa" pe romani. Cu
Transilvania vin si o caruta de romani si de romanes cu destinatia "bugetul
de stat ungar". :) Romanii, fiind asa multi dintr-o data in Ungaria, vor
umple cam jumate de parlament cu reprezentantii lor. Cu alte cuvinte, eu nu
vad absolut nimic rau :D Aia care vor Transilvania uita cine locuieste
pe-acolo.

Conform distributiei etnice (ca pe considerentele astea s-au trasat
granitele Romaniei Mari) Romania Mare trebuia sa aiba o gaura mare in
mijloc, ca acolo erau unguri in concentratie mare si inainte (iar in rest
erau romani in concentratie mare). Imediat ce stoarcem si ultimul strop de
resurse naturale din zona cre' c-o sa-si primeasca si ei autonomia. Dar pana
atunci ciuciu. Cu toata deconcentrarea puterii catre nivelul local nici n-o
sa le mai trebuiasca autonomie decat daca tin cu dintii sa aiba o bucata de
hartie care sa precizeze acest lucru.

Daca Tinutul Secuiesc arata la fel de prost la capitolul infrastructura ca
acum 10 ani si daca liderii lor fac asta intentionat, pe motiv ca sa nu vina
romanii si sa se aseze pe-acolo, atunci Tinutul Secuiesc o sa fie invadat de
romani pe masura ce acestia incep sa castige european iar ungurii de pe
acele meleaguri o sa vrea banii romanilor (iar banii romanilor fara romani
nu se poate). Romanii s-ar duce pe-acolo cred ca si acum. Numa' sa termine
Boc autostrazile.

Cand mentionez ungurilor cetateni romani ideea asta cu "nem tudom romano" ei
zic ca nu-i asa. Experientele pe care le-am citit eu par sa se imparta
50/50: jumate din cei care umbla pe-acolo sunt primiti calduros si li se
vorbeste in romaneste, jumate dau peste unguri spalati pe creier care le
raspund cu "nem tudom". Eu la faza cu "nem tudom" as scoate un smartphone cu
Google Translate si le-as stalci limba in asa hal incat sa le treaca (daca
respectivii chiar nu stiu romaneste, eu nu stiu ungureste si asta e singurul
mod in care ma pot intelege cu ei). Daca ar comenta, le-as zice ca macar eu
imi dau interesul sa ma inteleg cu ei :) Cu putin noroc, m-ar invata
pronuntia, ca sa stalcesc limba ceva mai putin :D

Tine cont ca _aici_ e "acasa" pentru ei, asa ca n-are rost sa le spui
"bozgori go home". Sunt "home". Bucata aia de pamant plina de unguri e
"home". Restul pretentiilor pentru Transilvania sunt nostalgii spalate pe
creier, dar pe peticul ala de pamant din mijlocul Romaniei locuiesc ei,
"bozgorii". De ce le place acolo si nu se duc in Ungaria, unde probabil ar
trai ceva mai bine ca in RO, mai ales ca vorbesc si limba, nu stiu. Exista
si posibilitatea ca ungurii "ailalti" sa le zica "bozgori go home" (adica
inapoi in RO) totusi - chestia asta cu cetatenia pentru ungurii dinafara
granitelor e chestie populista care o sa le treaca dupa ce vad efectele, ca
vad ca politicienii ungari au chef de experimente socio-economice la scara
larga. Eu rod popcorn si-mi iau notite :)

Cand ai fost ultima data in "Ungaria noastra" si in loc sa-ti vrea banii aia
ti-au raspuns cu "nem tudom"? Ca-s curios.

Raspunde prin e-mail lui