Eram putin familiar cu legislatia "ilicitului" in Romania, pe vremuri, dar nu am gasit-o prea eficienta. Mai prindeau pe cate unul care prea sarea peste cal si prea nu era discret. La inceput aplicarea cercetarii se facea pentru cei care "sareau in ochi" mai tarziu a inceput sa devina rutina pentru cei cu salarii si venituri mari Asa ca daca incepeai sa ai casa mare si frumoasa, masini in garaj, si faceai prea multe petreceri, etc, era bine sa ai si o justificare a surselor de venit. La mine in familie nu a avut nimeni probleme cu "ilicitul" Chiar dimpotriva (Asta a fost partea amuzanta) In privinta sistemului din vest, in particular in America se platesc taxe pe venit deci problema nu este atata de cat venit ai (cui ii pasa?) ci daca ai platit taxele corespunzatoare. statului. Nu stiu daca se stie ca de exemplu marii mafioti ca de exemplu al Capone nu au fost arestati si pedepsiti pentru venituri ilicite ci pentru neplata taxelor, lucruri complet distincte. In general, nu am auzit niciodata aici despre cineva sa fie anchetat pentru sursa ilicita a averii, decat in cazul in care era o chestie ilegala de contrabanda sau ceva de genul asta. Este adevarat insa ca este o deosebire fundamentala de atitudine si cultura intre Romania si America.
Dan G