Domnu Diku  Paturica,   Boileru' de noapte sub  presiune nu te prea
ajuta. Respiratie inseamna  circulatie. Dvs. avind cultura mika,
confundati absorbtia/desorbtia vaporilor de apa cu respiratia.   Oricum
te cam lasa nervul,  conasule!   Si de ce v-ati lasat barba?  Rideti
cind vedeti un cretin?     DC? T

Dubito ergo  cogito, cogito ergo sum!
Cînd se suie scroafa în pom
Cine tace nu e  om.

> Domnu linjinier DTC,
>
> Mereti sa va dati doftoratul in termodinamica caldirilor.
> Va garantez succesurei ireparabile !
>
> Pana atunci poate ne spuneti si noua care sunt acei UNII pereti cu
STRUCTURA compozita, care respira.
> Asaaaaa, ca sa vedem daca aveti notiunea termenilor, nu de altceva.
:)))
> Pana va lamuriti dvs cu gogole si seful Vanghelie : materialele pot fi
compozite iar peretii sunt portanti sau de umplutura (de inchidere).

> Peretii, de caramida, beton, rigips, lemn, etc.  RESPIRA !
> In funtie de materialele mentionate mai sus, acestia respira mai mult
sau mai putin.
> Ideal este ca peretele sa respire cat mai mult, adica sa preia excesul
de vapori din camere atunci sunt prea multi si sa ii redea atunci cand
sunt prea putini.
> Din acest motiv peretele din caramida zidit si tencuit cu mortar de
var, apoi zugravit tot cu var este cel mai sanatos.
> Umiditatea normala intr-o casa este de 50-60%.
>
> Punctul de roua NU are NICI o legatura cu respiratia peretilor, ci cu
diferenta de temperatura (delta t) dintre suprafata interioara si cea
exterioara a unui perete, DACA EXISTA VAPORI de apa !
> Cu cat sunt mai multi vapori, cu atat delta t trebuie sa fie mai mare.
> Condensul si implicit mucegaiul apar doar la sub-linjinierii eco care
uita ca trebuie sa incalzeasca casa si usuca rufele pe aragaz. :)))
> Apropo, un mc de gaz ars produce un litru de apa sub forma de vapori,
asa ca intelegeti de ce la idiotii utili apare si condensul si mucegaiul
in bucatarie.

> Si iar, doar sub-linjinierii pedeserizati si-au pus termopane de
plastic, fara canale de aerisire prin convectie si si-au astupat grila
de aerisire de 10x10 din bucatarie, ca sa nu ii traga curentul la alt
partid.
> Una peste alta, incalziti-va casele si nu o sa aveti nici o treaba cu
mucegaiul sau condensul, chiar daca nu le aerisiti niciodata. :))))

> Cu stima,
> Dicu-Sava Cristian
> www.dsclex.ro
> http://arid.wordpress.com

care se produce condensarea vaporilor.
>   Daca punctul de roua se atinge in interiorul incaperii, adica
peretele este destul de rece pentru a condensa umiditatea din aer,
atunci apare igrasia, mucegaiul.
>   Daca punctul de roua se intimpla in interiorul unui perete de beton
sau caramida unde nu exista umiditate, atunci nu sint probleme.
>   Acum, la cladiri, punctul de roua este de regula intre mijlocul
peretelui si exterior.
>   Daca izolatia de polistiren s-ar pune in interior, punctul de roua
se va muta spre interior, condensarea putindu-se intimpla intre perete
si polistiren. De asta izolatia se pune la exterior, pentru ca si
punctul de roua se muta spre exterior.
>   Indiferent de pozitie, acest punct trebuie sa fie in INTERIORUL unui
loc FARA umezeala, pentru a evita condensarea.
>   De exemplu daca ai la casa/apartament geamuri termopan, care inchid
perfect circulatia prin convectie a aerului si nu aerisesti, umezeala
aerului va creste si mucegaiul apare, indiferent daca peretele este sau
nu izolat cu polistiren. Ferestrele actuale, din lemn, au avantajul ca
nu inchid perfect asa ca exista aceasta circulatie a aerului cu
dezavantajul pierderilor de caldura.

> [...]
>   >
>   > Codruta zice ca prin polistiren nu mai respira peretii ceea ce
este corect. Ai
>   > nevoie de ventilatie interioara. Asta pentru ca polistirenul nu
lasa apa sa iasa
>   > din casa prin pereti, pe simplul principiu al vaselor comunicante,
umiditatea
>   > din casa fiind mai mare decat cea exterioara (daca este locuita
desigur).
>   >
>   > (nu ma gandeam ca ma apuc sa vorbesc despre polistiren si prostii
peste
> [...]
>   > > >>To: protest-ro@yahoogroups.com
>   > > >>Subject: [protest-ro] Re: "verdele"nu este chiar asa de verde
>   > > >>
>   > > >>
>   > > >>Simpatikule arhi tekt!
>   > > >>
>   > > >>
>   > > >>Astept sa imi instalez eolinele si panourile pe vila luata de
la dvs.
>   > > >>Dar de la dvs. doar vorbe goale, zornaitoare.
>   > > >>Asa ca pina nu veniti cu vila, diku mic!
>   > > >>Probabil ca vila exista la fel ca portofoliul dvs. inexistent!

Raspunde prin e-mail lui